Jornada: Investigació i innovació en processos de gestió hospitalària

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera, i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), celebrarà una jornada tècnica sobre investigació i innovació en processos de gestió hospitalària. Casos d’èxit i eines disruptives prometedores el dimarts 7 de maig, de 9.30 a 11.15 hores, de manera presencial a l’Hospital U. Francesc de Borja (Gandia).

Per a assistir és imprescindible inscriure’s mitjançant el formulari d’inscripció.

En el sector empresarial la innovació en els processos és la que més intensament es practica i en aquesta radica una part important de les millores en competitivitat que les empreses obtenen. Aplicació de metodologies com Lean Seis Sigma, Kaizen, Scrum, Design Thinking, Agile, Mapa de processos, Ishikawa, TOC, Line balancing, Smed, Kanban, etc., són una realitat en els sectors empresarials i presenten molt bones condicions per a la innovació en processos de gestió hospitalària, tal com demostren els excel·lents resultats assolits per algunes de les primeres experiències en l’entorn que opera Safor Salut, però que a través d’aquesta jornada esperem impulsar nous processos i necessitats.

L’objectiu d’aquest esdeveniment és aportar informació que incentive la proposta de projectes d’investigació i innovació en col·laboració per part del personal investigador, del personal sanitari, universitari i empreses.

Per aquest motiu en la jornada es parlarà sobre projectes d’èxit derivats d’innovar en processos. Una visió de metodologies útils per a millorar els processos de gestió hospitalària a través de la innovació, identificar processos clau del sistema, en els quals l’aplicació d’eines i metodologies provades en altres entorns pot aportar innovació en la gestió i crear equips de treball que puguen escalar aquestes idees a projectes.

DIRIGIT A

Professionals i personal investigador relacionats amb la investigació i innovació en gestió hospitalària.

9.30 h. Obertura.

Pedro Rollán, Gerent del Departament de Salut de Gandia.

9.35 h. Safor Salut, objectius de la jornada i com canalitzar idees de projectes d’R+D+i relacionats amb la gestió hospitalària.

Equip tècnic Safor Salut.

9.40 h. Innovació en la gestió hospitalària en el Departament de Salut de Gandia i Hacle La Pedrera.

Aplicació de Mètodes Àgils a la Gestió de la Complexitat Clínica en un centre de Mitjana i llarga Estada tipus HACLE.

Jaume Morera, Director Hacle la Pedrera.

De la innovació en l’anàlisi a la innovació en el procés d’atenció urgent.

Pedro Rollán, Gerent del Departament de Salut de Gandia.

10.25 h. Metodologies per a innovar en la gestió de processos i aplicacions.

Ernesto Beltrán, Grup Innova.

10.45 h. Una visió del potencial de la innovació en processos.

Julio García, Universitat Politècnica de València.

10.55 h. Finançament públic de projectes d’investigació i innovació en gestió hospitalària.

Francisco Oltra, Àrea de projectes de Fisabio.

11.05 h. Debat obert.

Identificació de processos en els quals pot focalitzar-se la investigació i innovació en processos aplicats al sector clínic.

11.15 h. Tancament de la jornada.

NOVES IDEES DE PROJECTES

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari, empresarial o social per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-lo. A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es | Amparo Estruch maesmon@upv.es

FISABIO: María Prada | maria.prada@fisabio.es  , Amparo Arlandis | amparo.arlandis@fisabio.es

Empreses-FAES: Josep Miquel Juan mjuan@cev.es , Fina López | info@faesafor.com