4 premis a personal investigador del Campus de Gandia

Per segon any consecutiu, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha reconegut l’activitat d’R+D, de difusió i de transferència de coneixement del seu personal investigador. En la segona edició dels Premis d’investigació UPV, ha concedit un total de 33 guardons a diferents científics i científiques de la pròpia institució acadèmica.

En aquesta II edició dels Premis d’Investigació UPV s’han concedit 31 distincions, repartides en sis categories: impacte mediàtic de la investigació; divulgació científica; transferència de coneixement; publicació excel·lent d’Investigació; impacte excel·lent de la investigació; i trajectòria excel·lent en investigació.

Quatre premis a personal referent del Campus de Gandia

En aquesta segona edició dels premis d’investigació, la UPV va concedir quatre premis a tres persones referents del Campus de Gandia: Jaime Lloret, Virgínia Garófano i Víctor Gallego.

“Aquests reconeixements recompensen el treball, l’esforç i la dedicació dels últims anys en l’avanç de la ciència i la tecnologia”, ha declarat Jaime Lloret, premi a l’impacte excel·lent de la investigació, en la categoria Enginyeria i a la trajectòria excel·lent en investigació, en la categoria Tecnologies de la Informació i de la Comunicació dels Premis d’Investigació UPV. “Encara que considere que no són només per a mi, també ho són de tot l’equip d’investigació al qual pertany”.

Per part seua, Virginia Garófano, premi a la publicació excel·lent d’investigació, en la categoria Ciències Naturals, ha afirmat que “és un orgull”. La publicació Species composition and plant traits: Characterization of the biogeomorphological succession within contrasting river corridor “ha sigut fruit d’una col·laboració internacional, principalment amb els membres del laboratori francès GEOLAB, on vaig realitzar el meu postdoctorat”.

I per a Víctor Gallego, premi a la publicació excel·lent d’investigació, en la categoria Enginyeria, subcategoria Agricultura i Silvicultura, “aquests premis presenten un valor afegit per als joves investigadors, als quals aquest tipus de reconeixements ajuda a continuar lluitant per a estabilitzar-se en la carrera científica i acadèmica”.

Jaime Lloret, referent nacional en el camp de les telecomunicacions

Catedràtic en Enginyeria Telemàtica, dirigeix l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC) des de gener de 2017. Llicenciat en Ciències Físiques, especialitat en Electricitat, Electrònica i Informàtica; Enginyer Electrònic i doctor en Telecomunicacions. Les xarxes sense fils de sensors, les xarxes P2P, els protocols i algorismes de xarxa són alguns temes objecte de les seues investigacions, ocupant un lloc destacat a escala nacional, europea i mundial en les llistes més prestigioses que avaluen la qualitat professional del personal investigador.

Virgínia Garófano, premi a la publicació excel·lent d’investigació en la categoria Ciències Naturals

Llicenciada en Ciències Ambientals per la Universitat de Granada i doctora per la UPV. En la seua tesi va estudiar els patrons de distribució de les espècies de ribera en funció de factors hidrogeomorfològics a diferents escales espacials i temporals en rius mediterranis. Va realitzar un postdoctorat en el Laboratori GEOLAB (Université Clermont Auvergne), en el qual va dissenyar i va implementar “un experiment per a avaluar la resposta morfològica, anatòmica i biomecànica de les espècies riberenques a diferents processos fluvials”. Des de llavors, és membre associat d’aquest laboratori i continua col·laborant amb els seus membres, així com amb diferents investigadors de l’institut IGIC. En l’actualitat, està involucrada en la gestió del projecte Life Intemares, el major projecte de conservació marina a Europa.

Víctor Gallego, premi a la publicació excel·lent d’investigació en la categoria Enginyeria, subcategoria Agricultura i Silvicultura.

Biòleg per la UV i doctor per la UPV, és docent de diverses assignatures al Campus de Gandia. La seua investigació abasta l’estudi i la conservació d’espècies aquàtiques amenaçades, ha desenvolupat protocols de cria en captivitat i ha pogut establir bancs de germoplasma per a moltes d’elles. Actualment, després d’una etapa a l’estranger, ha tornat a la UPV per a desenvolupar noves línies d’investigació enfocades en la biologia i ecologia d’espècies aquàtiques, des de l’estudi de xicotets peixos endèmics al desenvolupament de bancs de recursos genètics per a diferents espècies de taurons.

Font: Laida Frasquet Pascual. Periodista. Àrea de Comunicació del Campus de Gandia (UPV)