#CienciaDiversaUPV

Ser part del col·lectiu LGTBIQ+ en l’àmbit acadèmic o en el científic, malgrat els avanços normatius, encara espenta a moltes persones (es calcula que a un 72%) a no manifestar la seua identitat per a evitar possibles repercussions en les seues carreres professionals o un impacte hostil en el seu entorn sociolaboral. Facilitar la visibilitat i confort social de les persones LGTBIQ+ en qualsevol entorn és una meta conjunta de responsabilitat compartida.

Per això, s’ha posat en marxa #CienciaDiversaUPV, un projecte impulsat per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I) de l’Àrea de Comunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), amb la col·laboració de la Unitat d’Igualtat de la UPV i el grup Diversa de Generació Espontània i amb la participació d’It  Gets Better Espanya.

Aquest projecte, que compta amb el suport de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació, pretén donar veu a totes les persones de l’àmbit científic, professorat i estudiants, amb l’objectiu de crear una xarxa de referents i persones aliades per la diversitat afectivosexual i de gènere, i el reconeixement de les seues aportacions acadèmiques, científiques i professionals.

El 3 de maig al Campus de Gandia van estar les càmeres del projecte arreplegant opinions, vivències, reflexions i testimoniatges sobre la realitat del col·lectiu LGTBIQ+ en l’àmbit acadèmic i científic.

En dies posteriors van ser als Campus d’Alcoi i València. Aquestes opinions i testimoniatges seran difosos a través dels comptes oficials de la UPV en diferents mitjans socials, sempre amb un objectiu: contribuir a una major visibilització del col·lectiu LGTBIQ + en aquests àmbits i al reconeixement de drets de cada persona, independentment de com visca la seua identitat.

La teua veu pot canviar la vida d’una altra persona!

Més informació: Luis Zurano Conches, Àrea de Comunicació UPV