Tercera edició de la iniciativa “Porte una científica al meu col·le”

Per tercer any consecutiu i amb motiu de l’11 de febrer, Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, més  de 500 xiquets i adolescents han participat en la iniciativa ‘Porte una científica al meu col·le’, impulsada pel Comité d’Igualtat del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, amb el suport de la Càtedra IVIO i la Càtedra de Turisme Intel·ligent, en el marc de l’acció estatal 11defebrer.org.

L’accés a referents femenins en el camp científic i tecnològic que servisquen d’inspiració i permeten identificar-se a xiquetes i dones resulta clau en la superació dels estereotips de gènere que encara persisteixen en la societat i que continuen influint en l’elecció d’un futur professional i en la projecció de les carreres científic tecnològiques.

Amb aquest objectiu, dones que desenvolupen la seua activitat professional i/o acadèmica en l’àmbit de la ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques han acostat a l’alumnat les professions científiques i tècniques mitjançant demostracions, tallers i xarrades, tant de manera presencial (respectant les mesures d’higiene i seguretat a causa de la pandèmia) o telemàtica a través de vídeos, videoconferències i material didàctic.

IMPORTANCIA DE LA CIENCIA

Maite Sebastià, investigadora del Campus de Gandia, y dos referentes más en Gandia, reflexionan en el siguiente vídeo sobre la falta de interés de la sociedad por los temas científicos y tecnológicos y cómo la Covid-19 ha puesta de manifiesto la importancia de la ciencia e investigación.

PROGRAMA

11 de febrer. Dones científiques i Covid-19 (videoconferència). Institut Ramón Muntaner de Xirivella (primer de l’ESO). Amb Pilar Sánchez i Teresa Rubio.

11 de febrer. Lucia Galeazzi Galvani i la màgia de l’electricitat (taller). CRA Alfauir-Ròtova (primària). Amb Isabel Pérez Arjona.

11 de febrer. Per què es necessiten dones científiques? Saps escoltar música (videoconferència). CEIP Joan Martorell de Gandia (5é i 6é de primària). Amb Josepa Costa i Romina del Rei.

12 de febrer. Lucia Galeazzi Galvani i la màgia de l’electricitat (taller). CEIP Verge de la Font de Vilallonga (4t de primària). Amb Isabel Pérez Arjona.

12 de febrer. Per què és necessari un dia per a les xiquetes en la ciència? Experiments acústics (taller). CEIP Sant Pere Apòstol, Alqueria de la Comtessa (primària). Amb Pilar Sánchez i Romina del Rei.

16 de febrer. Dia Internacional per a les xiquetes en la ciència? Investigacions marines: com es fa? (videoconferència). Col·legi Gregori Mayans de Gandia (6é de primària). Amb Pilar Sánchez i Blanca Feliu.

18 de febrer. Per què es necessiten dones científiques? Experiments acústics (taller). CEIP Joan Martorell de Gandia (3r i 4t de primària). Amb Josepa Costa i Romina del Rei.

19 de febrer. Què voldries ser de major si fores un xic? I una xica? I ara… els llibres de ciència són divertits (videoconferència). Biblioteca de Xirivella, Club de lectura del Mussol. Amb Pilar Sánchez.

25 de febrer. Dia Internacional per a les xiquetes en la ciència? Investigacions marines: com es fa? (videoconferència). Col·legi María Inmaculada de Carcaixent (1r i 2n de l’ESO). Amb Pilar Sánchez i Blanca Feliu.

Recursos sobre “DONES I CIÈNCIA”

Biblioteca Campus Gandia disposa durant tot el mes de febrer d’una selecció bibliogràfica i de recursos sobre “Dones i Ciència”  (de dilluns a divendres de 8 h a 21 h ), en Polibuscador en http://ow.ly/q1lr50dvawu i en línia en Pinterest “Dones i ciència” https://www.pinterest.es/bibliotequesupv/dones-i-ci%C3%A8ncia/.

EL FUTUR ESTÀ A LES SEUES MANS

Des de cada centre de la Universitat Politècnica de València, es dona veu a 13 alumnes de carreres STEM, que comparteixen la seua experiència i vocació científica i parlen de les investigadores i professores que han sigut els seus referents. Àngels Gandia, estudiant del Grau en Ciències Ambientals, representa a les futures científiques del campus.

Neus Montoro Estellés

Tècnica de gestió i promoció d’R+D+I del Campus de Gandia