La càtedra iViO-UPV participa en la II Jornada SaforSalut

El passat 4 de juny es va celebrar la II Jornada de SaforSalut. En aquesta ocasió l’esdeveniment va tenir lloc en línia a causa de les actuals circumstàncies provocades per la Covid-19. L’objectiu principal d’aquesta edició va ser generar un espai de relacions entre el sector sanitari, empresarial i universitari per a determinar les noves necessitats sanitàries a la comarca de la Safor i generar projectes d’R+D+i conjunts per a trobar noves oportunitats de negoci a través de metodologies basades en l’open innovation i la col·laboració. El professor de la Universitat Poltècnica de València Francisco Camarena, expert en ultrasons i director la Càtedra iViO-UPV, va participar en aquesta jornada amb la finalitat d’explicar el treball de la càtedra i contribuir en les diferents sinergies entre el sector investigador i empresarial.

L’esdeveniment va estar organitzat pel Departament de Salut de Gandia a través de la Fundació per al foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES). En l’esdeveniment es va comptar amb la participació de Jaime Lloret i Jesús Tomás, experts en sensors i intel·ligència artificial amb aplicacions mèdiques; Mónica Catalá, experta en química analítica amb experiència en aplicacions mèdiques;  José Joaquín Rieta, expert en enginyeria biomèdica; i Francisco Camarena, expert en ultrasons amb aplicacions mèdiques i director de la Càtedra iViO-UPV.

Camarena va explicar les diferents investigacions que s’han dut a terme en els últims anys dins de la Càtedra iViO-UPV. D’una banda, el desenvolupament d’un sistema de monitoratge dels procediments de regeneració òssia guiats mitjançant ultrasons per a la realització d’implants dentals. I per un altre, el desenvolupament d’un dispositiu de realitat augmentada per a l’assistència a l’odontòleg en les operacions quirúrgiques.

Així mateix, el professor Camarena va exposar alguns dels treballs en els quals es troba treballant el seu grup d’investigació, com el desenvolupament de tècniques de teràpia ultrasònica transcranial, per al tractament de patologies neurològiques, noves modalitats d’imatge elastogràfica o innovacions en el camp de la litotrípsia i en el tractament de l’obstrucció central de la retina.

Per a finalitzar, Camarena va exposar les dues principals necessitats actuals per a les quals necessitarien la col·laboració empresarial i que estarien basades en llicenciar la patent d’imatge elastogràfica i la patent de litotrípsia.

L’esdeveniment ha permès l’intercanvi de coneixements i les sinergies entre els seus participants, despertant molts interessos comuns per les capacitats i les diferents propostes presentades. El gran resultat aconseguit confereix a aquesta jornada un balanç molt positiu i il·lusionant per a generar nous projectes cooperatius entre les entitats participants i desenvolupar oportunitats de negoci que puguen convertir-se en productes i serveis innovadors en el sector de la salut, així com afavorir la consolidació d’un model d’innovació cooperatiu basat en la innovació oberta que genere un teixit productiu de valor a la Safor.

Projecte finançat per:

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra iViO-UPV en la seua: blog / Twitter / Facebook