El Campus de Gandia de la UPV té un impacte de 25 milions d’euros a l’any a la Safor

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València té un impacte econòmic total de més de 37 milions d’euros a l’any; d’aquests, 25 milions repercuteixen a la Safor. Aquest és el resultat de l’estudi elaborat pels investigadors de la Universitat Politècnica de València, Lluís Miret i Manela Fernández i l’investigador de la Universitat de València, Enric Sigalat, amb la col·laboració dels estudiants Jefrey Flores i Javier Muñoz. L’estudi mesura l’impacte generat a curt termini pel Campus i se centra, per tant, en la despesa en béns, serveis i inversions de la mateixa universitat; en la generació de renda directa a través dels pagaments al personal; en les despeses dels estudiants i en les despeses dels amics i familiars que visiten els estudiants.  A aquests impactes directes se sumen els efectes indirectes i induïts en l’economia, com a conseqüència de l’efecte multiplicador de l’augment d’activitat, que incrementa la demanda d’altres sectors.

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València genera una despesa directa de 13 milions d’euros a l’any. Del total dels 13 milions generats directament pel Campus, 9 milions es queden a la Safor. Per a estimar la despesa indirecta i despesa induïda generada pel Campus, s’aplica un multiplicador de la matriu de coeficients tècnics del model de Taules Input-Output de la Comunitat Valenciana, expliquen Manela Fernández i Luís Miret, investigadors del Departament d’Economia i Ciències Socials de la UPV. Així, s’arriba a l’estimació de l’impacte econòmic total de 25 milions d’euros a la Safor.

No s’han analitzat els impactes econòmics a llarg termini, conseqüència de la incorporació de talent a empreses i administracions o de l’impacte de la investigació, perquè no eren objectiu d’aquest estudi.

Segons Jesús Alba, director del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València ‘les principals aportacions de la universitat resideixen en la formació integral de les persones i també en la investigació, que generen valor afegit a empreses i organitzacions i al conjunt de la societat, contribuint a fer-la més justa, pròspera i sostenible. No obstant això, aquests impactes són difícils de quantificar i per això hem considerat necessari mesurar el que sí que podíem valorar objectivament: l’impacte econòmic a curt termini. Hem de rendir comptes a la societat i oferir dades, que s’oposen al bombardeig d’impressions i discursos buits. Hem considerat que el 25 aniversari del Campus de Gandia, celebrat enguany, era un moment molt oportú per a fer-ho’.

Desglossament de l’impacte

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València genera una despesa directa de 13 milions d’euros a l’any. D’ells, 6 milions consisteixen en despeses de personal; 900.000 euros en despeses inventariables, no inventariables i contractes; 6 milions d’euros en despeses realitzades per estudiants i 500.000 euros en despeses realitzades pels amics i familiars que visiten els estudiants. Cada estudiant gasta a l’any 4.600 euros de mitjana, dels quals 3.200 es queden a la comarca. Un 70% dels estudiants del Campus canvien la seua residència a Gandia o a la platja de Gandia mentre cursen estudis universitaris. En el cas de no existir el Campus de Gandia, un 7% de l’alumnat no hauria cursat estudis superiors.

El Campus de Gandia genera directament 280 llocs de treball i contribueix, en total, a la creació de 950 llocs de treball.

Rendició de comptes a la societat

L’estudi s’ha presentat en un acte coorganitzat pel Campus de Gandia i el diari Las Provincias, en el qual han intervingut els investigadors Lluís Miret i Manela Fernández, així com Diana Morant, alcaldessa de Gandia; Salvador Femenía, president de la Mancomunitat de Municipis de la Safor; Ramón Soler, president del Cercle d’Economia de la Safor i Susana Bañuelos, titulada del Campus de Gandia i empresària, que han participat en una taula redona titulada ‘L’impacte del Campus vist per la societat’. També han assistit altres personalitats, representants del món empresarial, administració pública, sindicats i societat en general, que han intervingut en el torn de paraula.