Polisabio 2019, més finançament per a la investigació sanitària

Ja està en marxa Polisabio 2019, la tercera edició del Programa de Col·laboració entre la Universitat Politècnica de València i la Fundació Valenciana per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO).

Aquesta convocatòria atorgarà 15 ajudes de fins a 4.000 € per a finançar accions preparatòries de suport a l’exploració i formulació de futurs projectes d’investigació/innovació entre personal investigador de la UPV i FISABIO. Una de les novetats d’aquesta convocatòria és que a més es finançaran 2 projectes d’innovació dotats amb un pressupost de 15.000 € cadascun. En aquest programa es garanteix un mínim de 3 accions preparatòries al Campus de Gandia.

Per a incentivar la generació de nous projectes i facilitar la participació en la convocatòria, es poden registrar en la plataforma web POLISABIO “expressions d’interès” (descrivint breument la idea de projecte) amb la finalitat d’identificar professionals sanitaris i personal investigador interessats a col·laborar.

A més s’han organitzat dues jornades de cooperació en investigació i innovació tecnològica. En aquestes jornades es presentarà la convocatòria d’ajudes i es duran a terme reunions bilaterals entre aquells participants que han enviat les seues expressions d’interès i les persones interessades a col·laborar. En la jornada participarà María Aláez, Directora Tècnica de FENIN (Federació Espanyola d’Empreses de Tecnologia Sanitària), i parlarà sobre “Què és un producte Sanitari i com està regulat”.

Jesús Alba (Campus de Gandia-UPV), Pilar Sánchez (Campus de Gandia-UPV), Laia Bielsa (UPV), Elena Carrió (FISABIO), Mª Carmen Rodrigo (UPV), Fernando Conesa (UPV), José Esteban Capilla (UPV), José Antonio Manrique (FISABIO), María Prada (FISABIO), Patricia Fernández (FISABIO), Juana Ferrús (FISABIO) i Juan Ignacio Torregrosa (Campus de Alcoi-UPV).

El termini de presentació de sol·licituds per a les ajudes començarà el dia 24 de juny i finalitzarà el 12 de juliol de 2019, i podran presentar-se a través del Portal de Convocatòries Fundanet de FISABIO.

SALUT I QUALITAT DE VIDA DE LES PERSONES

Per a Jesús Alba, director de el Campus de Gandia, aquest treball conjunt “ha permès i permetrà augmentar la repercussió directa que té la ciència en la salut i la qualitat de vida de les persones, ja que els projectes responen a necessitats reals relacionades amb la medicina. A més estimularà noves col·laboracions entre tots dos col·lectius, l’universitari i el personal sanitari”. L’objectiu és impulsar la competitivitat territorial, detectar les necessitats no cobertes en l’entorn sanitari i les idees que poden donar lloc a nous productes i serveis innovadors, facilitar la transferència del coneixement entre la Universitat i els centres sanitaris a través de projectes conjunts col·laboratius.

El Programa de Col·laboració UPV-FISABIO naix l’any 2017 amb l’objectiu de generar sinergies i estimular noves col·laboracions entre investigadors de la UPV i el personal dels Departaments de Salut de la Comunitat Valenciana adscrits a FISABIO. Inicialment el programa es va desenvolupar per als campus d’Alcoi i Gandia, i els hospitals del seu entorn. El programa per a 2018 es va estendre al campus de Vera i a la resta de centres FISABIO de la província de València. En 2019 s’ha ampliat amb més pressupost i més centres de salut de València i Alacant.

La finalitat d’aquesta convocatòria és donar suport i impulsar, mitjançant activitats preparatòries i projectes d’innovació en els quals participen de manera conjunta i coordinada personal de totes dues entitats, així com enfortir la col·laboració entre personal investigador de la UPV i personal de centres adscrits a FISABIO, particularment dels Departaments de Salut de Xàtiva-Ontinyent, Elda, Sant Joan d’Alacant, Marina Baixa, Gandia, Alcoi, Sagunt, València-Arnau de Vilanova-Llíria, València-Doctor Peset, Requena, Elx Hospital General, Elx-Crevillent, Torrevella, Oriola i La Ribera així com FISABIO-Salut Pública, Centre de Transfusió  de la C.V, Hospital de Sant Vicent, Hospital La Pedrera, Hospital Doctor Moliner, Hospital Pare Jofré i FISABIO-Oftalmologia Mèdica.