En acabar l’edició de l’any 2015 del workshop sobre Sincronització Multimèdia (MediaSync 2015), inclòs en l’ACM International Conference on Interactive Experiences for TV and Online Video (TVX’15), una editorial de prestigi, com ara Springer, va contactar amb els organitzadors d’aquest. Entre els responsables del taller estàvem Mario Montagud, doctor del Campus de Gandia; i jo mateix, Fernando Boronat, professor titular en aquest Campus, i ens va proposar la possibilitat d’editar un llibre sobre aquesta temàtica. Després de diverses edicions del workshop, vam pensar que ja era el moment adequat i ens vam posar a la feina.
Després de diversos anys de treball, revisions, intercanvis de correus, etc., l’esforç s’ha vist recompensat amb la publicació del llibre MediaSync: Handbook on Multimedia Synchronization. Es tracta d’un referent únic sobre una àrea de recerca tan fascinant com és la Sincronizació Multimèdia. Aquesta àrea està despertant molt interès actualment, tenint en compte els serveis multimèdia de nova generació amb diferents tipus de continguts oferts als usuaris, a través de diferents tecnologies, de diferents dispositius d’accés, i estimulant-los el major nombre de sentits possible (experiències multi-sensorials).
EN LA PUBLICACIÓ PARTICIPEN GRANS EXPERTS MUNDIALS
La publicació conté 23 capítols d’uns 60 autors (incloent els experts més representatius i influents en l’àrea en l’àmbit mundial), 679 pàgines i 241 il·lustracions (193 a color). El pròleg i l’epíleg han sigut escrits per investigadors de reconegut prestigi, com són els professors Ralf Steinmetz i Dick Bulterman, respectivament.
Proporciona una revisió de l’àrea des de diferents perspectives complementàries, com són els fonaments i marcs teòrics, solucions i tecnologies disponibles, esforços d’estandardització, casos d’usos típics, percepció de la sincronització per part dels usuaris (Qualitat d’experiència, Quality of Experience o QoE), i estudis experimentals relacionats (com, per exemple, experiències multi-sensorials i virtuals).
Presentació Immersive and interactive media Group
Constitueix un nou llibre de referència que assenta les bases per poder escometre els nous reptes que puguen sorgir en el desenvolupament dels futurs sistemes multimèdia de nova generació. Esperem que siga de gran ajuda tant per a investigadors com per a professionals de l’àrea que desitgen adquirir coneixements que els permeten afrontar els nous reptes que apareguen en el desenvolupament de noves experiències multimèdia per als usuaris, especialment, amb vista a proporcionar la sincronització adequada entre tots els elements multimèdia involucrats en aquestes experiències.
Profesor i investigador , responsable de l‘Immersive Interactive Media (IIM) R&D Group del Campus de Gandia de la UPV.