Èxit d’organització de l’esdeveniment més important sobre sincronització multimèdia

Els investigadors del Campus de Gandia de la UPV, Fernando Boronat Mario Montagud, del grup Immersive and Interactive Media (IIM), juntament amb Pablo Cesar (CWI, Amsterdam) i Hans Stokking (TNO, Delft, Holanda), co-organitzaren la tercera edició de l’International Workshop on Media Synchronization (MediaSync) 2015 a Brussel·les (Bèlgica) que va reunir més de 20 investigadors reconeguts en aquest camp. L’encontre se celebrà conjuntament amb la conferència més rellevant en aquesta àrea d’investigació, l’ACM International Conference on Interactive Experiences for Television and Online Video (ACM TVX2015).

Les sessions de treball d’aquest workshop estan enfocades a construir i consolidar una comunitat activa d’investigadors internacionals en l’àrea de la sincronització multimèdia. L’objectiu és, en definitiva, constituir un fòrum de participació en el qual els investigadors puguen debatre sobre desafiaments específics, intercanviar idees, concretar col·laboracions i impulsar la implantació de noves solucions en la indústria. També es pretén definir les línies de treball pel que fa a la sincronització multimèdia per als pròxims anys.

La xarrada inaugural va ser a càrrec de Matt Hammond (BBC R&D, Londres) sobre el potencial de la sincronització multimèdia per a la TV connectada i els dispositius secundaris. A continuació, temps per a les presentacions dels 8 articles acceptats.

Ja en la sessió de vesprada, els participants es van agrupar en 3 sub-grups de treball per tal de debatre i desenvolupar desafiaments pendents en àrees de recerca clau com són l’estandardització, marcs teòrics per a la sincronització multimèdiaaspectes tecnològics, metodologies d’avaluació i especificació de solucions per a la TV interactiva.Mario Montagud (IIM R&D Group)

Les conclusions dels subgrups es van utilitzar com a referència per a un debat posterior al qual es van unir la resta de participants sobre el futur immediat de la recerca en l’àrea de la sincronització multimèdia. El workshop va concloure amb una sessió interactiva amb 8 demos en la qual es van mostrar els prototips desenvolupats en els seus projectes de recerca.

El grup IIM, al qual pertanyen els investigadors de la UPV a Gandia, a més de formar part de l’organització, va contribuir amb un article sobre recerca fonamental i dues demos realitzades per Fernando Boronat, Mario Montagud, Marc Martínez, Jordi Belda, Zuzanna Parcheta i Javier Pastor. A més, van presentar una altra demo en la conferència general.

Per últim, una gran noticia per a la nostra universitat, el grup IIM Campus de Gandia co-organitzarà el  VI Congres de TV Digital Interactiva (CTVDI 2015) a la Universitat de les Illes Balears (Mallorca) el pròxim mes d’octubre. Aquesta conferència  se celebrarà conjuntament amb jAUTI2015 (IV Jornades Iberoamericanes d’Aplicacions i Usabilitat de la TV Digital Interactiva).