mario montagud campus de gandia

Mario Montagud, del Campus Gandia, Premi Extraordinari Doctorat

Mario Montagud, Graduat en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, i natural de Montitxelvo (València), acaba de rebre un dels Premis Extraordinaris de Doctorat que atorga la UPV,  per la seua tesi doctoral titulada “Design, Development and Evaluation of an Adaptive and Standardized RTCP-Based IDMS Solution”.Mario Montagud Campus Gandia

En total, la UPV ha atorgat 30 Premis Extraordinaris, tres d’ells en l’àrea de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), en la qual s’inscriu la tesi de Montagud. Aquesta recerca, desenvolupada en el Campus de Gandia i a Holanda ha sigut també recentment nominada, per investigadors internacionals prestigiosos, com a candidata a millor tesi en l’àmbit mundial en l’àrea dels Sistemes Multimèdia per l’associació Association for Computing Machinery.

El treball s’ha centrat a millorar les solucions existents per a les comunicacions multimèdia en grup sobre Internet. En concret, segons explica el científic Mario Montagud, s’han analitzat els requisits i dissenyat els components necessaris per a proporcionar Sincronització Multimèdia Inter-Destinatari (IDMS), que és el conjunt de tecnologies per a garantir que tots els usuaris en una sessió multimèdia compartida puguen percebre simultàniament  els mateixos esdeveniments quan consumeixen continguts multimèdia. Açò implica, d’una banda, minimitzar la magnitud dels retards en les comunicacions i, d’altra banda, compensar la variabilitat d’aquests per a/entre tots els dispositius i usuaris actius en les sessions multimèdia compartides. D’aquesta manera, les interaccions entre els usuaris i entre usuaris-dispositius seran coherents i naturals.

La tesi ha sigut dirigida per Fernando Boronat, professor del Campus de Gandia, i per Pablo Cesar, professor en TU Delft (Holanda) i investigador en CWI (Centre de Recerca Nacional en Matemàtiques i Computer Science d’Holanda, amb seu en Àmsterdam), on Montagud ha realitzat 3 estades de recerca (6 mesos durant la seua tesi i 1 any després de finalitzar-la al març de 2015). Sobre la realització de la tesi doctoral, Mario Montagud ja va escriure una entrada de blog en la qual relata el seu treball: La meua experiència com a doctorant en el Campus de Gandia.

JOVES INVESTIGADORS DEL CAMPUS DE GANDIA, PREMI EXTRAORDINARI DE TESI DOCTORAL UPV