Divulgació en ciències de la computació

Mario Montagud, investigador postdoctoral del Campus de Gandia UPV (Grup Immersive and Interactive Media, IIM), ha sigut recentment nomenat Communication Ambassador i Communication Editor d’ACM SIGCHI (Special Interest Group on Computer-Human Interaction) i Communication Editor d’ACM SIGMM (Special Interest Group on Multimedia Records).

ACM (Association for Computing Machinery) és l’associació educativa, professional i científica més important en l’àmbit mundial, compta amb més de 100.000 membres, sobre les ciències de la computació. Entre altres coses, proporciona recursos i notícies d’interès, serveis educatius, gestiona revistes científiques, organitza conferències i atorga premis.

ACM s’estructura en delegacions territorials i grups d’interès o comunitats.

D’una banda, ACM SIGCHI és la principal comunitat internacional sobre interacció entre humans i tecnologia. Recentment ha seleccionat entre els seus membres una vintena de Communication Ambassadors, entre els quals es troba Mario Montagud, únic seleccionat a Espanya. Aquesta iniciativa persegueix, entre altres coses, enfortir els vincles entre les delegacions territorials i la comunitat internacional, fomentar-ne la missió i informar sobre notícies, contribucions i esdeveniments rellevants.

Per la seua banda, ACM SIGMM és la comunitat de major rellevància sobre tecnologies i aplicacions multimèdia. SIGMM Records, el canal de comunicació d’aquesta comunitat, ha confiat en Mario Montagud com a Communication Editor, juntament amb un equip multi-disciplinar d’editors de reconegut prestigi que, en el seu conjunt, abastarà les següents àrees:

1. Esdeveniments i Publicacions. Es publicarà informació sobre conferències i revistes de l’àrea. En aquest àmbit, s’incentivarà a la comunitat a proporcionar articles/resums sobre les conferències organitzades per les conferències organitzades per SIGMM, premiant els millors amb inscripcions gratuïtes a futures edicions d’aquestes.
  2. Open Science. Es publicaran eines open-source i datasets.
  3. Estàndards. Es publicaran novetats en organismes d’estandardització (com MPEG o JPEG).
  4. Opinió. Es publicaran entrevistes, columnes d’opinió i articles sobre temes de recerca emergents.

A més, s’informarà sobre notícies, resums de projectes de recerca, convocatòries i resolucions de premis, així com oportunitats de treball.

En particular, Montagud participarà en la coordinació de l’equip d’editors, publicació de continguts, administració dels comptes social media i serà membre del jurat que premiarà els millors articles/resums per a cada conferència.

MÉS I MILLOR ACCÉS A LA INFORMACIÓ

El primer número del nou equip es publicarà al juny, per al qual l’investigador del Campus de Gandia cobrirà la conferencia TVX 2017, principal esdeveniment sobre televisió interactiva, que se celebrarà pròximament a Amsterdam.

Segons explica Mario Montagud, aquests projectes estan principalment orientades a “estimular la interacció entre els membres de la comunitat científica, i amb la indústria; informar sobre contribucions, oportunitats i esdeveniments d’interès i promoure i divulgar la ciència, acostant-la a la societat”.

El científic es mostra convençut de la importància del projecte per a aconseguir un major i millor accés a la informació i fomentar la divulgació científica. “És una gran oportunitat de col·laborar amb un equip d’investigadors prestigiós i estendre la xarxa de contactes internacional”, assegura Montagud.