Biblioteca, suport al personal investigador

La Biblioteca Campus Gandia CRAI ofereix diferents serveis de suport al personal investigador centrant-se en tres eixos fonamentals:

Visibilitat de la producció científica del Campus: Sènia-Riunet

Fer més visible la producció científica del Campus és una de les línies de treball de la Biblioteca, per la qual cosa per a cada investigador es realitza una càrrega i normalització dels seus articles científics prèviament dipositats en Sènia, l’aplicació de gestió de l’activitat investigadora de la UPV. Es comprova en cadascuna de les publicacions, la política de copyright de l’editorial, els períodes d’embargament, les llicències d’ús autoritzades…, assegurant així que RiuNet només difon les publicacions que ho permeten. En el cas de publicacions que les seues editorials no autoritzen la difusió des del repositori, es garanteix almenys la visibilitat de les dades bibliogràfiques d’aquestes en internet.

Aquesta activitat s’està fent en aquests moments de forma retrospectiva i gradualment, encara que alguns investigadors del Campus ja tenen dipositada tota la seua producció científica en RiuNet:

–        Francisco Martínez Capel

–        Silvia Falco Giaccaglia

En el cas de l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres-IGIC  del Campus de Gandia, també es pot consultar la seua producció científica a RiuNet.

UPV Gandia Ciencia

En relació a la visibilitat del perfil investigador, es realitzen materials i sessions de formació relacionats amb la unificació del perfil investigador (signatura científica UPV, Orcid, etc.), la millora de la difusió de la producció científica en bases de dades, repositoris i xarxes socials científiques, etc.

Cerca d’informació especialitzada.

El servei de Biblioteca i Documentació científica de la UPV ofereix una àmplia biblioteca digital de documents a text complet accessibles a través de Polibuscador a la disposició del personal investigador, encara que també la Biblioteca Campus Gandia CRAI ofereix un servei personalitzat per a la cerca de documents en recursos d’informació rellevants per a la seua investigació.

En el cas que aquests documents no estiguen disponibles en la Universitat Politècnica de València, és possible obtenir-los a través del servei de préstec interbibliotecari.

Assessorament en temes de publicació, avaluació i acreditació.

La publicació d’articles científics en revistes d’impacte de l’àrea temàtica és un tema rellevant relacionat amb l’acreditació i els sexennis; per aquest motiu la formació i assessorament personalitzat on publicar, la consulta d’indicadors bibliomètrics (documents, cites, revistes d’impacte…), etc. resulta fonamental.

D’altra banda, des de la Biblioteca també es realitza una tasca informativa sobre publicació en accés obert a través de les consultes personalitzades que es reben, a través de materials formatius disponibles en PoliScience, o en l’organització d’esdeveniments, com les Jornades per a investigadors realitzades dins del marc de la Setmana de la Ciència del Campus.

Biblioteca Campus Gandia CRAI

@bibcraigandia