Jorge Serrano guanya el Premi al millor TFG de la Càtedra IVIO-UPV

Jorge Serrano, graduat en Enginyeria de Tecnologies Industrials pel campus de Vera de la Universitat Politècnica de València, ha sigut el guanyador de la V Edició del Premi Càtedra IVIO-UPV del Campus de Gandia al millor TFG/TFM relacionat amb la tecnologia aplicada en el camp odontològic. Aquest reconeixement, valorat en 1.000 €, li permetrà exposar el seu TFG en un congrés, simposi o jornada especialitzada en el camp de la tecnologia odontològica.

El premiat va presentar la candidatura després que la tutora del seu TFG, la Doctora Rut Benavente, l’animara a presentar-se. El seu treball acadèmic s’ha centrat en  l’estudi i caracterització de ceràmiques dentals amb base de circona. Ha consistit a comparar  entre les propietats del material obtingut mitjançant el procés de fabricació de sinterització convencional en un forn i l’aconseguit en un sistema no convencional emprant tecnologia de microones. Els resultats han sigut molt prometedors, en confirmar-se que mitjançant la tecnologia de microones es redueixen els temps de processament i la quantitat d’energia utilitzada, a més de produir  una ceràmica de propietats superiors a l’aconseguida  amb el mètode convencional.

Serrano, natural de Cartagena, va tenir molt clara la seua vocació per  l’enginyeria, motivada per l’entusiasme que sempre ha sentit per la tecnologia i la seua estreta vinculació familiar amb aquesta branca del coneixement, ja que tant el pare com el germà són enginyers industrials. Qualifica aquest premi com “un orgull” i considera que l’èxit del seu TFG és un reflex de l’alta qualitat docent de la universitat: “La UPV prepara molt bé als seus estudiants i això al final es tradueix en molt d’esforç i dedicació. És reconfortant veure com al final tot ha eixit així de bé”.

Actualment, està cursant el màster d’Enginyeria Industrial en la UPV. Encara que les seues aspiracions professionals passen per treballar en una gran empresa del sector dels materials o de l’energia, la bona experiencia viscuda amb el TFG li ha generat moltes noves inquietuds i no descarta dedicar-se a la investigació.

Jorge Serrano és el cinquè guanyador d’uns premis amb una enorme utilitat per a posar en valor l’excel·lent treball realitzat pels guardonats, però també suposen un impuls fonamental per a l’inici de carreres docents o la cerca d’ocupació. Aquest guardó ha aconseguit situar-se com un referent nacional dins del sector de la tecnologia odontològica i demostra el compromís de la Càtedra IVIO-UPV amb el desenvolupament i posicionament dels joves investigadors.

Des de la Càtedra, ja s’està cercant el millor TFG o TFM de 2022 relacionat amb la tecnologia odontològica. Si enguany defenses el teu treball acadèmic i està centrat en el camp esmentat, tens a la mà la possibilitat de donar-lo a conèixer i aconseguir aquesta important distinció acadèmica per a convertir el teu projecte de finalització de grau o màster en l’inici d’un nou camí ple d’oportunitats. Pots presentar el teu treball fins al 31 de desembre de 2022. Consulta les bases en:

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en: blog / Twitter / Facebook