Safor Salut impulsa un projecte innovador de sutura de ferides amb pèl

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera  i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), ha organitzat a l’Hospital de Gandia un taller de co-creació per a treballar conjuntament en un nou projecte sobre sutura de ferides amb pèl.

Aquesta idea va ser proposada pel pediatre i coordinador d’urgències pediàtriques Carlos Angelats, de l’Hospital Universitari Francesc de Borja de Gandia, i pot consultar-se en la web Safor Salut: Trenador per a realitzar tècnica de sutura de ferides amb pèl.

L’objectiu d’aquesta sessió ha sigut anar desenvolupant la idea, en cooperació amb tots els socis de l’entorn Safor Salut, amb l’objectiu final de generar un projecte innovador.

En aquesta sessió de treball han participat activament representants de Fisabio, Pilar Sánchez del Campus de Gandia (UPV), Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES) i el servei de Pediatria de l’Hospital de Gandia. A més, hem comptat amb la participació de l’Institut de Biomecànica (IBV) i el suport de la consultora aliasgroup.

INNOVACIÓ I REPTES SANITARIS

Els tallers de co-creació estan especialment enfocats a aquelles idees que requereixen un treball de desenvolupament en el qual és necessària la participació d’altres institucions per a dur-lo a terme. Són tallers en els quals professionals amb diferents perfils participen en l’anàlisi de la situació, generant divergència, proposant com poden participar en el desenvolupament i diferents vies de solució, que acaben estructurant-se en la definició d’un projecte d’investigació o innovació cooperatiu.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari, empresarial o social per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-ho. A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es

FISABIO: María Prada | maria.prada@fisabio.es , Amparo Arlandis |  amparo.arlandis@fisabio.es , Elena Carrió |  elena.carrio@fisabio.es

Empreses-FAES: Josep Miquel Juan | mjuan@cev.es , Fina López | finalopez@faesafor.com