Píndola tecnològica: aspectes clau per al desenvolupament d’App en el sector salut

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), celebrarà una píndola tecnològica sobre aspectes claus per al desenvolupament de les App en el sector salut el dijous 30 de juny, de 13.00 a 14.30 hores, l’acte presencial serà en l’edifici de Foment (Gandia) i l’emissió en línia per zoom.

Per a assistir i connectar-se a la sessió serà imprescindible inscriure’s emplenant el formulari d’inscripció.

En el mercat, hi ha més de 165.000 App relacionades amb la salut, i la xifra va en augment. Aquestes eines faciliten el control, la comunicació i la informació de la nostra salut. La gran majoria estan dedicades a àrees de benestar, dieta i exercici, i el 22%, aproximadament, estan destinades a malalties, maneig, i control del tractament. Amb les App es brinda l’oportunitat d’identificar possibles problemes de salut, d’una forma primerenca, fet que motiva a adoptar una millor conducta en la salut.

El desenvolupament de les App per al sector salut representa una excel·lent oportunitat d’innovar en la millora de la salut de la població, així com en la reducció de costos i temps en l’assistència sanitària, i de manera particular en els entorns d’associacions de persones i pacients.

En aquest context, l’esdeveniment té per objectiu aportar informació que incentive la proposta de projectes d’investigació i innovació per part del personal investigador del Campus de Gandia (UPV) i del personal sanitari tant de l’Hospital de Gandia, Hospital de la Pedrera, empreses de la Safor, ajuntaments, mancomunitats i associacions de persones i pacients.

Per a això, es plantejaran els conceptes bàsics del desenvolupament de les aplicacions en el sector salut, per a disposar d’informació sobre quan té sentit desenvolupar les App pròpies, quan recórrer a App existents, quins aspectes han de ser tinguts en compte per al seu èxit, així com els principals repositoris.

PROGRAMA

13.00 h. Safor Salut, objectius de la píndola i com canalitzar reptes i idees de possibles projectes relacionats amb el desenvolupament d’App en el sector salut. Exemples de reptes plantejats per associacions de persones i pacients de la Safor.

Equip tècnic Safor Salut.

13.10 Què és una App, per a què serveixen i aspectes clau del seu desenvolupament.

Salvador Rodrigo Cunyat, Locatec.

13.20 Aplicacions mòbils en el sector salut. App com a producte sanitari i principals repositoris.

Antonio Martínez Millana. ITACA-SABIEN Tecnologies per a la salut i el benestar. Universitat Politècnica de València.

13.35 Taula redona: reflexió sobre el paper de les aplicacions en l’àmbit de la salut, la seua necessitat i la seua accessibilitat. Principals barreres.

Modera: Daniel Royo, Servei d’Atenció i Comunicació amb el Pacient. Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

• Jesús Tomás, Campus de Gandia (UPV)
  • Dolores Miñana, Mancomunitat de municipis de la Safor
  • Alicia Garrote, Terapeuta ocupacional HACLE La Pedrera.
  • Fundació Espurna

14.00 h. Debat

14.15 h. Tancament de la jornada

Rosa Andrés Lozano, gerent del Departament de Salut de Gandia.

PÚBLIC DESTINATARI

La jornada està dirigida al personal investigador del Campus de Gandia (UPV), personal del DS Gandia i de l’Hospital de la Pedrera, empreses de la Safor i associacions de persones i pacients de la Safor, amb l’objectiu de proposar i col·laborar en la resolució d’aquests reptes.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari, empresarial o social per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/idees-reptes i t’ajudarem a trobar-lo. A més, pots veure les idees introduïdes i participar activament col·laborant en la seua posada en marxa.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es, Amparo Estruch | maesmon@upv.es

FISABIO: María Prada | prada_marmar@gva.es, Amparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.es,

Elena Carrió | carrio_elearg@gva.es, Silvia Llàcer | llacer_sil@gva.es