Safor Salut aposta per la innovació en la detecció precoç de malalties

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre FISABIODepartament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), ofereix una píndola tecnològica sobre tecnologies per a la  detecció precoç de malalties i patologies el dijous 28 d’octubre, de 13.00 a 14.30 hores, a través de la plataforma online zoom.

Per a assistir a la sessió serà imprescindible inscriure’s emplenant el formulari d’inscripció.

La pandèmia de la Covid-19 ha posat en relleu la importància de comptar amb un sistema sanitari robust, dotat dels recursos i mitjans tècnics necessaris per a atendre la ciutadania. Una crisi sanitària com l’actual agreuja els problemes de llistes d’espera, alenteix proves, la situació de pacients crònics i redueix les visites mèdiques per malalties més enllà del coronavirus. D’ací la importància de comptar amb solucions tecnològiques que ajuden la detecció precoç de malalties i patologies.

En l’actualitat existeixen molts dispositius i aplicacions a aquest efecte, a més de la possibilitat de desenvolupament de solucions a mesura per a cada malaltia, i que permetran una millora de la qualitat assistencial i de la gestió hospitalària. “En aquests moments disposem de les capacitats científiques i tecnològiques per a resoldre quasi qualsevol repte i integrar solucions disruptives. Tan sols falta identificar els casos d’interès”, han assenyalat des de l’equip tècnic de Safor Salut.

En aquest context, l’esdeveniment té per objectiu aportar informació que incentive la creació de nous projectes d’investigació i innovació col·laboratius basats en aquesta tecnologia per part del personal investigador del Campus de Gandia (UPV) i del DS Gandia, Hospital de la Pedrera, empreses de la Safor i associacions de pacients.

Per a això, s’hi abordaran els conceptes bàsics de la tecnologia existent relacionada amb la detecció precoç (tecnologia fotònica, intel·ligència artificial, apps…) aplicats al sector sanitari i s’analitzaran els desenvolupaments i els límits tecnològics existents a través d’exemples ja aplicats amb èxit.

PROGRAMA (provisional)

13.00 h. Safor Salut, objectius de la jornada i com canalitzar reptes i idees de possibles projectes relacionats amb la detecció precoç de malalties. Equip tècnic Safor Salut

13.10 h. Detecció precoç de malalties cardiovasculars mitjançant intel·ligència artificial. Jose Joaquín Rieta. Campus de Gandia (UPV).

13.20 h. Biosensors òptics per a la detecció de biomarcadors per al diagnòstic clínic. Sergi Benat Morais. Institut d’investigació de reconeixement molecular i desenvolupament tecnològic (IDM).

13.30 h. Productes d’Estrés Oxidatiu com marcadors tumorals emergents del càncer colorectal. Guillermo Saéz. Catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular. Facultat de Medicina i Odontologia. Cap Clínic del Servei d’Anàlisis Clínics de l’Hospital Universitari Dr. Peset.

13.40 h. Anàlisi i aplicació de sinergies entre intel·ligència artificial i neurociència computacional per millorar l’enteniment i tractament d’malalties neurològiques. Salva Ardid. Investigador CIDEGENT del pla Gen–T. Campus de Gandia (UPV).

13.50 h. La importància de la detecció precoç des del punt de vista de les persones malaltes. Associació de pacients. Associació Espanyola contra el càncer Gandia-València.

14.00 h. Debat

14.20 h. Tancament de la jornada. Ramón Soler. President de FAES.

PÚBLIC DESTINATARI

La jornada està dirigida al personal investigador del Campus de Gandia (UPV), personal del DS Gandia i de l’Hospital de la Pedrera amb inquietuds per a proposar millores en l’atenció de pacients i la salut global de la població mitjançant la detecció precoç, empreses de la Safor i associacions de pacients, amb l’objectiu de proposar i col·laborar en la resolució d’aquests reptes.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb la detecció precoç aplicada al sector sanitari i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en saforsalut.es/ideas-retos i t’ajudarem a trobar-lo.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada | prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis arlandis_ampviy@gva.es,

Elena Carrió | carrio_elearg@gva.esSilvia Llàcer llacer_sil@gva.es