L’activitat científica del Campus de Gandia UPV va aconseguir l’any 2018 la major xifra des de la creació del Campus

L’activitat científica desenvolupada des del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València va aconseguir l’any 2018 un pic històric de 5.301.000 euros; aquesta xifra triplica el volum econòmic d’investigació subscrita respecte al 2017 i duplica el valor de 2016. Aquesta xifra és la major aconseguida des de la creació del campus, superior fins i tot al nivell de 2006, anterior a la crisi.

Les accions de contractes i convenis d’R+D subscrites en 2018 provenen principalment de contractes i convenis amb empreses (un 47%), seguits per contractes amb l’administració (37%) i 16% altres entitats.

Quant a l’origen de les accions d’R+D+i competitiva, s’ha produït un ascens d’accions finançades per la Generalitat Valenciana, Administració Central, Unió Europea i uns altres, en aquest últim any.

El 55% del finançament privat provenia d’empreses de la Comunitat Valenciana i un 38% de la resta d’Espanya. Un 4% de les accions tenen el seu origen en empreses europees i un 3% de la resta del món.

Per a Jesús Alba, director del Campus de Gandia de la UPV, aquestes xifres demostren el gran impacte del treball realitzat en investigació del Campus en el seu entorn socioeconòmic més pròxim, la gran qualitat de la investigació del centre, que el capacita per a aconseguir finançament competitiu, així com la confiança de les empreses i institucions en la investigació que es realitza des de la universitat. El director del Campus ha apuntat que es continuarà apostant per donar a conèixer les capacitats i resultats del personal investigador amb la finalitat d’augmentar el retorn i de retenir el talent que s’està formant.

INSTITUT D’INVESTIGACIÓ PER A LA GESTIÓ INTEGRADA DE ZONES COSTANERES

L’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (institut 100% del Campus de Gandia) després de poc més de 10 anys d’existència, ha aconseguit situar-se entre les 25 primeres estructures d’investigació, de les 85 presents en la UPV.

Està integrat per 65 persones, de les quals 49 són doctors/es; el personal investigador suma 61 sexennis d’investigació, indicador que acredita el reconeixement al seu alt nivell científic.

A més, la unitat mixta conformada per la UPV i l’Institut Espanyol d’Oceanografia -Unitat de Tecnologia per a Estudis Marins (UTEM), amb seu al Campus (embulls del port de Gandia), està desenvolupant projectes científics de gran entitat.

Poden consultar-se els informes complets en els següents enllaços: