bellreguard-politicas-inclusivas

El Campus de Gandia assessorarà a Bellreguard en polítiques inclusives

Investigadors del Campus de Gandia assessoraran l’Ajuntament de Bellreguard per a l’elaboració del Pla d’Igualtat, Inclusió i Cohesió Social de Bellreguard (ICSBe) – Horitzó 2016-2020.

Els professors Enric Sigalat i Bernat Roig establiran la metodologia d’anàl·lisi i crearan les vies de partipació adequades per a col·lectius socials, centres educatius i sanitaris i altres representants sectorials i socials qualificats per abordar, des de la participació ciutadana, la diagnosi inicial i l’avanç de les possibles polítiques que poden aplicar-se en el futur; sempre atenent a les competències municipals però treballant coordinadament amb la resta d’administracions públiques.

L’alcalde de Bellreguard, Joan Marco, acompanyat de la regidora de polítiques inclusives, Dora Salavert, han estat al Campus de Gandia, per tal de formalitzar la col·laboració.  A partir de la signatura del document s’estableix un calendari on està prevista la participació de professionals i col·lectius.

Per a Pepe Pastor, director del Campus, aquesta és una mostra de que el coneixement que es produeix a les universitats, com la Universitat Politècnica de València, poden tindre una repercusió en la millora de la qualitat de vida de les persones, col·laborant amb altres organitzacions polítiques, educatives, associacions… ‘És una prova més de que tenim un Campus implicat en la comarca i el voltant’, ha explicat.

Des de l’Ajuntament de Bellreguard destaquen que aquest consistori compta amb un historial reconegut, fins i tot oficialment,  en relació a les polítiques socials; tant és així que en 2010 rebia el premi de la Generalitat Valenciana “Construint Municipis Iguals en Oportunitats” gràcies al seu pla d‘igualtat de gènere. Més recentment, a principi de l’actual legislatura, la regidoria de polítiques inclusives rebia un altre reconeixement, en aquesta ocasió del Ministeri de Sanitat.