Assessorament lingüístic per als investigadors

El Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València al Campus de Gandia ofereix suport als investigadors del Campus en matèria lingüística. Entre les accions destinades a aquest col·lectiu estan la coordinació i execució del pla de formació lingüística a través de cursos de valencià que s’imparteixen a les instal·lacions del Centre d’Autoaprenentatge del Valencià (CAV). A més, ofereix assessorament lingüístic i terminològic i convoca ajudes per a l’elaboració en valencià de publicacions universitàries, tesis doctorals i projectes d’investigació i divulgació científica.

nosaltres t'ajudem

Formació lingüística per als investigadors

Des del SPNL s’ofereix la possibilitat de formar-se en llengua general, a través dels cursos, i en llenguatge específic segons les necessitats a través de les tutories que s’ofereixen al PDI i personal investigador. També es fan col·laboracions puntuals amb altres serveis de la UPV en matèria de formació, com és el cas de l’UFASU o de l’ICE, a través d’aquests serveis s’ha oferit formació relacionada amb la comunicació científica en valencià i amb la competència comunicativa en les exposicions orals.

Entenem que no sempre es disposa del temps suficient per a seguir la formació presencial, per això, des de fa anys, treballem en autoaprenentatge i aprenentatge en línia a través de la plataforma PoliformaT i els cursos MOOC. També hem posat a l’abast de la comunitat universitària recursos de consulta en línia pel que fa a criteris lingüístics, manuals o diccionaris.

autoaprenentage

Assessorament Lingüístic

Per a la producció de manuals, tesis, informes i qualsevol projecte d’investigació que es vulga elaborar en valencià, els investigadors compten amb l’assessorament del Servei de Normalització Lingüística. Aquesta acció es desenvolupa bàsicament a través dels formularis de sol·licitud de traducció/correcció i el de Consultes terminològiques.

Es poden accedir a aquests formularis de tres formes: des de la pàgina de la intranet personalitzada, en l’apartat del Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL); des de la pàgina web del SPNL, en l’apartat de Correcció i traducció, i des de la seu electrònica de la UPV.

servei de normalització lingüística2

Ajudes al personal investigador

Per fomentar la producció científica del Campus en valencià es llancen una sèrie d’ajudes de caràcter econòmic per incentivar entre d’altres l’elaboració de material audiovisual i l’elaboració i divulgació de treballs d’investigació en valencià. Aquestes ajudes tenen una convocatòria periòdica bianual, repartida en els dos quadrimestres del curs lectiu.

A banda d’oferir ajudes per a promocionar la producció científica en valencià al nostre campus, a través del nostre web podeu optar a la informació, convocatòria, bases i annexos de beques i ajudes d’altres organismes, com poden ser la Generalitat Valenciana o l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Servei de Promoció i Normalització Lingüística

Josepa Costa – josepa@upvnet.upv.es