Paolo Vezza. Diari d’un jove investigador

Comencem a compartir en el nostre blog una sèrie de vídeos amb els quals podem conèixer un poc més el personal investigador del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica i el seu treball diari. Sota el títol de ‘La investigació dia a dia’, coneixerem els problemes, satisfaccions i reptes a què s’enfronten a l’hora de desenvolupar la seua activitat investigadora.

El primer protagonista és Paolo Vezza, enginyer civil i investigador procedent de la Universitat Politècnica de Torí, que ha estat investigant en l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC), en el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, gràcies a una ajuda Marie Curie. El seu treball postdoctoral va consistir en el desenvolupament del projecte  ‘HolRiverMed’ («Environmental River Management: An Innovative Holistic Approach for Mediterranean Streams»), es va ocupar de crear models i mètodes amb què gestionar de manera sostenible els recursos hídrics.

Aquesta iniciativa científica de dos anys de durada es va fer sota la coordinació de la Universitat Politècnica de València (professor i investigador: Francisco Martínez Capel). Segons Vezza, per a un enginyer és “molt divertit” el treball de camp amb biòlegs pel diferent enfocament que té cada disciplina. I apunta que si vols fer alguna cosa per a millorar l’entorn natural cal fer-ho “amb passió i lluitar perquè el teu treball puga ser útil, que puga ser aplicat”. El millor d’investigar, la major satisfacció, és veure les teues idees desenvolupades “que allò que has construït durant anys li servisca a algú”, conclou.