Investigant en Comunicació Audiovisual

Podem destacar tres grans àmbits de la comunicació audiovisual en els quals actualment s’estan realitzant investigacions en el Campus de Gandia de la UPV: comunicació digital i nous mitjans, videojocs i ludopublicitat; cinema, televisió i animació.

Dins de la comunicació digital i nous mitjans, podem trobar diverses investigacions de professors del Campus i de doctorands que naixen de la titulació de Comunicació Audiovisual i del Màster oficial CALSI en Social Media.

Marga Cabrera és professora, investigadora i coordinadora del màster CALSI que s’imparteix al Campus de Gandia des d’el 2011; les seues investigacions se centren en la comunicació en nous mitjans. Recentment ha coordinat per a la Fundéu-BBVA (Fundació per a l’espanyol urgent) el llibre Escribir para internet: guía para los nuevos medios y las redes sociales dirigit per Mario Tascón i en el qual han col·laborat un nodrit grup de docents i investigadors de la Universitat Politècnica de València. Juntament amb Rebeca Díez, professora de Comunicació Audiovisual del Campus de Gandia, codirigeix el congrés científic Comunica 2.0 que compleix en el 2014 la seua quarta edició.

Congreso Comunica 2013

El congrés universitari sobre xarxes socials Comunica 2.0 té com a objectiu informar i orientar sobre les noves estratègies basades en els social mèdia. Aquest congrés, ha reunit professionals de la comunicació digital i els entorns 2.0 de primer nivell nacional com Dolors Reig, Marc Vidal, Xosé Castro, Delia Rodríguez, Mario Tascón, Pablo Herreros o Gemma Muñoz i ha permés situar el Campus i la ciutat de Gandia com un referent nacional en aquest sector (va arribar a ser trending topic nacional)

D’altra banda, Rebeca Díez, al costat d’altres professors del Campus de Gandia com Francisco ZuluetaDaniel Palacio, Fernando Macias, José Luis Giménez, Raúl González i Francisco Javier Pastor formen el grup EPSG Media.  Aquest grup, naix de les ganes de treballar, dissenyar projectes i aconseguir un mateix objectiu: donar a conèixer les capacitats, habilitats i els treballs que es realitzen al Campus de Gandia. El grup de treball participa en projectes multimèdia, de videojocs i ludopublicitat. El seu primer treball és el prototip d’un videojoc, Jumpin’ Kaiser.

Precisament, dins del sector en auge dels videojocs, el Campus va organitzar la Gandia Game Jam, trobada que se celebra simultàniament en més de 240 ciutats arreu del món on els participants tenen 48 hores per tractar de desenvolupar un videojoc.

Finalment en l’àrea de cinema, televisió i animació, s’han dut a terme diversos congressos i jornades de caràcter científic com les Jornades científiques sobre transformacions de la indústria i el mercat audiovisual davant de la confluència dels processos digitals. Aquestes jornades, organitzades per la professora del Campus de Gandia Marina Segarra, es van celebrar l’any 2004 i van acollir a més de 170 participants. En 2007, el Campus va celebrar les I Jornades d’animació: Ganimatecnia, esdeveniment que va reunir els professionals més destacats del món de l’animació al País Valencià, com l’animador Pablo Llorenç (El enigma del chico croqueta, Chocopulpitos). També existeix una línia de recerca en comunicació gràfica de marques i productes a través dels diferents sistemes publicitaris.