Arranca la Setmana de la Ciència 2014

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València organitza del 10 al 15 de novembre la Setmana de la Ciència, una activitat l’objectiu de la qual és acostar la ciència a la població en general i especialment als joves preuniversitaris. Amb aquesta edició, el Campus de Gandia reforça una de les seues apostes més fermes, la de potenciar l’interès i facilitar l’acostament de la societat a la ciència i la recerca a través de la difusió de l’activitat en R+D, així com el foment de la transferència de coneixement des dels diferents grups de recerca del Campus.

En la present edició, està previst que més de 300 estudiants de centres preuniversitaris dels voltants de Gandia participen en itineraris experimentals conduïts per professors i investigadors del Campus que els permetran conèixer de primera mà com es realitza l’activitat científica. Els tallers experimentals on els preuniversitaris podran participar són: tallers d’educació ambiental, anàlisi de sòls, química, visita a la rocalla, taxonomia de plantes, tractament d’aigües residuals, taller de ràdio i TV, pila d’hidrogen, electrocardiograma, efectes de so, cambres acústiques, comunicació subaquàtica i innovació i tecnologia en turisme

La inauguració de la Setmana de la Ciència 2014 tindrà lloc el dilluns dia 10 a les 12.30 h en la Sala d’exposicions del Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Recerca (CRAI), amb la presència de José Capilla, vicerector de Recerca, Innovació i Transferència de la UPV. Entre les diferents activitats que es realitzaran cal destacar una exposició sobre la recerca que es desenvolupa en el Campus de Gandia, després de 20 anys d’existència i desenvolupament d’activitat investigadora en el Campus.

IEO Eduardo Balguerías y buque Ramón Margalef

El dijous 13 de novembre als 12:30h, Eduardo Balguerías, director del Instituto Español de Oceanografía (IEO), oferirà una conferència en l’Aula Magna del Campus, oberta a tots els públics; i el divendres 14 de novembre els estudiants preuniversitaris, a més dels estudiants i personal del Campus, podran visitar el buc oceanogràfic Ramón Margalef, que estarà atracat en el port de Gandia. El buc obrirà les portes al públic general el dissabte 15 de novembre de 10-12.45h i de 15.30-17h. La durada de les visites al buc és de 90 minuts en grups de 15 persones, el dissabte no es permetrà fer reserves.

L’exposició “20 anys de recerca en el Campus de Gandia”

Sota aquesta llegenda s’emmarca l’exposició de la Setmana de la Ciència 2014, un projecte amb el qual es pretén acostar la societat a la ciència i la recerca que es duu a terme en el Campus en el seu 20é aniversari.En aquesta exposició es podran veure alguns dels projectes de recerca més destacats del Campus de Gandia. Una oportunitat per a connectar amb tots aquells que els apassione el món de la ciència i que els interesse conèixer l’aportació al món de la recerca i desenvolupament tecnològic que ha dut a terme el Campus en la seua jove trajectòria. A més, també es podran veure en l’exposició diferents materials i dispositius relacionats amb les recerques (cristalls de so, altaveus, aïllants acústics, etc) així com una sèrie d’audiovisuals relacionats amb la recerca que es realitza al Campus.

Exposició "20 años de investigación en el Campus de Gandia"

(Actualització 3 de desembre)

Notícies destacades informatiu UPV Televisió: visita al buc oceanografic Ramón Margalef

Totes les fotos de la Setmana de la Ciència 2014 en el nostre canal de Flickr