Renovació de l’aposta de la Càtedra IVIO-UPV

Un any més, i ja en són 4, la Càtedra IVIO-UPV renova el seu compromís amb la promoció i desenvolupament de coneixements científic-tecnològics en l’àmbit de l’odontologia . Una aposta comuna entre la Universitat Politècnica de València i l’Institut Valencià d’Investigacions Odontològiques (IVIO) que, any rere any, ha anat consolidant una sèrie d’activitats de formació , investigació, divulgació i transferència de coneixement.

Un any replet de reptes , treball i reconeixements per a la Càtedra IVIO-UPV.

En la XIX edició dels premis de la Federació d’Associacions  d’Empresaris  de la Safor (FAES) es va posar en valor la tasca que duu a terme l‘Institut Valencià d’Investigacions Odontològiques (IVIO) pel seu compromís amb la investigació i les beques a estudiants universitaris, a través de la Càtedra IVIO-UPV. Joan Faus López, odontòleg i binomi de la Càtedra va recordar la importància de la simbiosi entre les empreses i la docència.

Un any més s’ha celebrat el Simposi Càtedra IVIO-UPV, aquesta tercera edició amb el títol “De la planificació a l’execució: maneig del sector anterior en implantologia oral avançada”. Enguany  s’ha comptat amb la participació dels doctors Jorge Caubet i Vicente Platón, que van aprofundir sobre els avanços del sector estètic en implantologia oral o la cirurgia plàstica periodontal. Una cita consolidada i de referència entre els professionals i estudiants del sector odontològic.

A més, un altre que es consolida és el premi Càtedra IVIO-UPV al millor TFM o TFG relacionat amb l’aplicació de les noves tecnologies en odontologia. Enguany  un total de 6 TFG i TFM van participar a la convocatòria. El guanyador va ser Juan Carlos Bernaveu Mira pel seu treball “Estudi in vitro sobre el comportament tèrmic, pressió i desgast físic-mecànic de la fresa quirúrgica durant el fresat del llit implantològic: material i disseny.”

Dins de  la tasca que desenvolupa la Càtedra pel que fa a formació i investigació, enguany  s’han creat contractes  d’investigació dins de l’equip  humà de la càtedra i també convenis de pràctiques en empresa per a la creació de continguts i comunicació digital. Un exemple són les dues noves incorporacions, Paula i Daniel, que des del seu camp professional, treballen en l’aplicació dels ultrasons en la implantologia oral i els Sistemes de Realitat  Virtual (RV) i multisensorials.

Durant l’any vinent la Càtedra-UPV continuarà apostant per la promoció de la tecnologia odontològica amb accions relacionades amb  la docència, la investigació i la divulgació. Com a novetat , el premi nacional Càtedra IVIO-UPV al millor TFG/TFM passarà a estar dotat amb 1.000 euros. EL termini per a presentar-se  acaba el pròxim 15 d’octubre.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook