Telegrafies – UPV Gandia Ciencia: març

Notícies de Telegrafies sobre l’activitat investigadora del Campus del Gandia del mes de març:

9×03 A– El congrés científic sobre xarxes socials, Comunica2, arriba en 2015 a la seua cinquena edició ple de conferències, tallers, comunicacions científiques i taules redones sobre l’entorn de la comunicació digital i els mitjans socials.

9×03 B– Una nova configuració per a un sonar d’escombratge lateral que permet descriure quin és el “ressò acústic” procedent d’una tortuga marina, facilitaria l’elaboració de censos d’aquesta espècie.

9×04- El proyect europeu Saphely, coordinat per Jaime García, treballa en el desenvolupament d’un dispositiu que permetria realitzar un diagnòstic precoç del càncer en pocs minuts analitzant unes gotes de sangs del pacient.

9×05- L’ investigador del Campus Mario Montagud mostra els avanços assolits en matèria de sincronització multimèdia recollits en la seua tesi i que s’espera que tinguen un gran impacte en sectors com la televisió social, els videojocs en xarxa o sistemes de senyalització i gestió d’emergències.

9×06- Projecte de marcat i seguiment via satèl·lit per a estudiar el comportament, ús de l’hàbitat i supervivència d’exemplars criats en captivitat i exemplars rehabilitats de tortuga boba. Segueix a la tortuga Lola