Tomy Murrat aconsegueix el premi al millor TFG de la Càtedra iViO-UPV

AJORNAMENT DEL IV SIMPOSI CÀTEDRA iViO-UPV

A causa de la situació d’emergència sanitària pel Coronavirus Covid-19 les activitats docents i culturals de la Càtedra iViO-UPV estaran suspeses fins que les autoritats permeten reprendre la normalitat en la vida acadèmica i laboral. Per aquest mateix motiu, des de la càtedra ens veiem obligats a ajornar la celebració del IV Simposi Càtedra iViO-UPV, planejada inicialment per al 3 d’abril. Davant aquesta difícil i excepcional situació que estem vivint, volem transmetre a tota la societat el nostre suport, especialment a tot el professional sanitari que està treballant sense descans durant aquests dies.

TOMY MURRAT, PREMI A LA MILLOR TFG CÀTEDRA iViO-UPV

Tomy Murrat, graduat en Biologia per la Universitat Temple de Filadèlfia i graduat en Odontologia per la Universitat Cardenal Herrera-CEU ha aconseguit el premi al millor TFG/TFM relacionat amb la tecnologia odontològica de la Càtedra IVIO-UPV del Campus de Gandia.

Murrat, que es considera dentista “de professió i cor”, esgrimeix que sempre va comptar amb “una gran habilitat per a realitzar treballs manuals”, la qual cosa li ha permés sentir-se còmode i desenvolupar amb facilitat treballs de reconstrucció dental o operacions estètiques. “En la meua terra (Suïssa) generalment, i a causa de la seua fama, la gent que té aquest tipus de destresa acaben treballant com a rellotgers, jo vaig voler trencar la norma i seguir la meua vocació utilitzant el meu hobby en el món de la medicina odontològica”, ens explica el premiat.

Murrat va decidir unir odontologia i tecnologia en el seu TFG en considerar que és un camp “en constant canvi i renovació” i que “és fonamental per a poder fer el teu treball de forma eficaç i així oferir sempre als teus clients les millors opcions”. L’objectiu del seu TFG era la investigació de la força del nou ciment Catana (Kuraray) Bonding Kit, utilitzat en clínica per a pegar reconstruccions de Zircònia, com poden ser entre altres corones o ponts, davant del ciment RelyX T Unicem 2 Automix. La seua motivació per a realitzar aquest tipus de TFG, a part de la seua experiència anterior en el camp de la investigació, va venir de la mà del Dr. Salvatore Sauro, amb qui va tenir “la sort que fóra el meu docent i que a més fóra un professional actiu en el món de la investigació dental amb un bagatge recolzat per nombroses publicacions en l’àmbit Europeu”.

Actualment treballa en Vaud, cantó de la seua Suïssa natal, en la clínica ‘Dentalys Centre Mèdic Dentaire de la Broye’, però el seu historial professional té un gran recorregut, sent destacable el seu treball com a investigador en la Universitat de Temple i com a professor de biologia en una escola de Dubai. Si haguera de parlar als seus antics alumnes sobre dedicar-se al món de l’odontologia, té clar quins han de ser els objectius de qualsevol nou odontòleg: “Els estudiants que vulguen fer d’aquesta professió la seua vida han de tenir present que està a les seues mans continuar canviant la visió que es té sobre la clínica odontològica. A més de tenir molt present que és totalment vocacional, en la qual dia a dia s’ha de donar el màxim i cuidar als nostres clients, perquè no és solament salut, un bon somriure aporta seguretat i confiança en un mateix”.

Sobre el seu futur professional, el nou premiat al TFG vol, a curt termini, guanyar més experiència en clínica i, en els dos següents anys, li agradaria realitzar un Màster per a dedicar-se al camp de l’odontologia estètica.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook