“Cara a cara”, Comunica2 2021

Comunica2, el Congrés Internacional de Comunicació i Tecnologia del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha reunit experts en comunicació i màrqueting digital en la seua onzena edició, celebrada els dies 18 i 19 de novembre de manera presencial.

Comunica2 està dirigit a estudiants, professionals i investigadors, amb l’objectiu de reflexionar i analitzar sobre com la comunicació 2.0 ha revolucionat el món. En aquesta edició, amb el títol “Cara a cara”, Comunica2 2021 ha abordat diversos aspectes de la comunicació enfocant-se en la viralitat i el contingut transmèdia.

En l’organització del congrés han col·laborat estudiants del Campus de Gandia, tant en la preparació prèvia com en el desenvolupament de l’esdeveniment.

COMUNICACIONS CIENTÍFIQUES

En aquesta edició, la jornada prèvia a la inauguració, celebrada el dimecres 17, s’ha dedicat a la presentació de comunicacions. “La majoria són científiques, resultat de les investigacions que realitzen professorat universitari o personal investigador doctorant, més relacionades directament amb la vida acadèmica, però també hi ha espai per a les comunicacions professionals que arrepleguen la investigació i els resultats de treballs i de noves experiències en el sector de la comunicació i de la tecnologia”, ha explicat Rebeca Díez, codirectora de la iniciativa al costat de Marga Cabrera.

Les comunicacions s’han dut a terme de manera telemàtica, estructurades en tres sales amb temàtiques diferents: Anàlisi de mitjans de comunicació de masses i digitals, Educació i projectes 2.0 i Investigació en mitjans socials.

Des del Campus, Nadia Alonso, Raúl Terol i Ariadna Fernández, experts en comunicació, han presentat Educast UPU, un projecte que cerca integrar el podcast en l’educació per a millorar l’aprenentatge. Per a Raúl Terol “el posdcast està en auge, amb això se cerca augmentar la motivació de l’alumnat i millorar l’adquisició de les competències transversals”.

Així mateix, Judit Férez, doctoranda del campus, ha analitzat la influència i efectes dels missatges neomasclistes en Twitter en les joves esportistes.

PONÈNCIES I TALLERS

Durant les dues jornades s’han revisat les últimes tendències en comunicació en línia i noves tecnologies a través de la mirada de 30 persones expertes en l’àmbit audiovisual i transmèdia. Noms nacionals i internacionals entre els quals figuren el traductor i comunicador Xosé Castro; Sara Solomando, cap de premsa i documentació de Vancouver Mèdia; María Zabala, periodista especialitzada en comunicació, famílies i tecnologia; el guionista Pablo Lara; David Calle, finalista del Global Teacher Prize en 2017 i la periodista Isabel Woodford, nominada al premi Periodista de tecnologia del 2021 al Regne Unit, durant el dijous 18.

Mentrestant, en la jornada del divendres 19, trobem a Juan Manuel Lucero, consultor estratègic en Google España; Tania Menéndez i Angélica Alarcón, de Ribera Salud; César Peña, del Lab d’RTVE; la periodista Esther Paniagua; l’historiador Santos M. Mateos; els periodistes Mar Abad, Toño Forges, Álex Herrero i Xosé Castro; i la guanyadora de Masterchef Avis, Guadalupe Fiñana, coneguda en internet com la “Àvia de Dracs”, juntament amb la seua néta i community manager, Claudia Díaz-Fiñana, entre altres noms.

“És difícil destacar algun ponent, però és cert que ens fa molta il·lusió tenir titulats i titulades del Campus de Gandia com Abdón Alcanyís (director d’art de Vancouver Mitjana), llicenciat en Comunicació Audiovisual”, afirma Díez.

Reprenent la presencialitat, el Campus ha rebut més de 250 persones i professionals que no han volgut fallar a la cita, a les quals s’han sumat centenars de persones que han seguit el congrés per streaming i xarxes socials.

A més, el programa ha inclòs tallers de caràcter pràctic enfocats en les xarxes socials: TikTok, Tendències en mitjans socials i Tècniques per a ser viral.

Fuente: Comunica2