Diana Morant, ministra de Ciència i Innovació

Diana Morant, enginyera de Telecomunicació formada a la Universitat Politècnica de València ha sigut nomenada ministra de Ciència i Innovació del Govern d’Espanya. A l’acte de presa de possessió de la cartera ministerial ha assistit el rector de la UPV, José Esteban Capilla, entre altres personalitats.

Fins al seu nomenament com a ministra, Diana Morant ha sigut alcaldessa de Gandia, càrrec que ha exercit durant sis anys i al qual ha hagut de renunciar per a assumir el ministeri. Morant ha afirmat que treballarà per “una transició verda i digital, que vetle per la igualtat i la cohesió social i que no deixe ningú arrere”. La ministra assegura que vol “continuar transformant, des d’una altra dimensió, els mecanismes i les condicions que ens porten cap a un futur més pròsper, feliç i sostenible per a totes i tots”.

Col·laboració amb la UPV

Durant el seu mandat en el consistori, Morant s’ha distingit pel seu compromís amb la ciència i la innovació i per la seua col·laboració amb la Universitat Politècnica de València i amb el seu campus més pròxim, el campus de Gandia.

La ja exalcaldesa va apostar per fer de Gandia Ciutat de la Ciència i la Innovació  i per convertir la localitat en una Smart City i ha comptat amb la Universitat per a fer-ho. A més, ha donat suport a iniciatives com la Càtedra Gandia Turisme Intel·ligent, el Congrés Internacional de Comunicació i Tecnologia Comunica2, les Jornades Gandia Turisme Intel·ligent, la Càtedra d’Innovació i Safor Salut, entre altres.

La bona sintonia de l’Ajuntament de Gandia i la UPV s’ha constatat en altres àmbits, com el recent acord per a la construcció d’un pavelló esportiu d’ús compartit per la comunitat universitària i la ciutadania.

Suport del rector

El rector de la UPV, José Esteban Capilla, ha volgut acompanyar Diana Morant en la seua presa de possessió a Madrid. Per al rector “la UPV està d’enhorabona amb el recent nomenament de Diana Morant com a ministra de Ciència i Innovació. Serà una titulada de la Universitat Politècnica de València, l’encarregada de gestionar el major pressupost en R+D de la història d’Espanya. A més, la ministra és una persona en total sintonia amb la UPV, com a mostra el recent compromís conjunt entre la UPV i l’Ajuntament de Gandia per a la promoció d’un centre esportiu conjunt. La UPV estarà sempre a la disposició de la ministra i el seu ministeri en la senda d’incrementar la inversió en R+D+i a Espanya”.

D’altra banda, el director del campus de Gandia de la UPV, Jesús Alba, ha valorat molt positivament el nomenament de Diana Morant: “Des de fa anys s’ha treballat conjuntament en molts projectes relacionats amb la ciència i la innovació, sempre anant per davant i amb molta visió de futur. És una persona que, a més d’estar formada en la UPV, ha demostrat la seua vàlua en nombrosos àmbits de la cartera que acaba d’arreplegar”.

Cal destacar que Diana Morant ha rebut la cartera ministerial de la mà de l’astronauta Pedro Duquedoctor honoris causa per la UPV.

Font: Sandra Barrancos, Àrea de Comunicació UPV