Personal investigador del Campus destaca a Espanya en telecomunicacions

Jaime Lloret i Sandra Sendra, del Campus de Gandia, es troben entre el personal investigador més destacat de tot Espanya, segons el rànquing elaborat pel Grup per a la Difusió de l’Índex h (DIH).

Aquesta classificació mesura la qualitat professional del personal investigador, en funció de la quantitat de cites que han rebut els seus articles científics. Així mateix, el rànquing, elaborat a partir de la base de dades sobre publicacions científiques ISI Web of Knowledge, estableix una classificació específica per a cadascuna de les disciplines emmarcades dins de les set àrees de coneixement considerades: biologia, ciències de la salut, ciències de la terra, física, matemàtiques, química i tecnologia, enginyeria i ciències aplicades. L’actual base de dades conté informació sobre 3965 investigadors que treballen a Espanya, dels quals 2403 apareixen en les classificacions de 178 àrees d’investigació.

En l’última actualització, realitzada el gener de 2021, Jaime Lloret ha obtingut un 36 d’índex h i ocupa el primer lloc per cinqué any consecutiu en l’àrea de telecomunicacions, alhora que apareix en un lloc destacat en enginyeria, electricitat i electrònica. “Trobar-se en aquesta posició és un gran reconeixement al treball i dedicació, així com una mostra més de la nostra bona tasca”, ha afirmat Lloret. Per part seua, Sandra Sendra ha aconseguit un índex h 17, també en telecomunicacions, i se situa en la quarta posició de la taula.

Per a Sendra, “aquesta classificació significa que els anys de sacrificis i esforços personals, laborals i familiars comencen a donar els seus fruits i comencen a valorar-se i, a més, que la nostra investigació resulta molt útil i, sobretot, que agrada a la gent”.

AL CAPDAVANT EN TELECOMUNICACIONS

Jaime Lloret dirigeix l’Institut d’Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC) des de gener de 2017. És llicenciat en Ciències Físiques, especialitat en Electricitat, Electrònica i Informàtica; Enginyer Electrònic i doctor en Telecomunicacions. Les xarxes P2P, xarxes sense fils de sensors, els protocols i algorismes de xarxa són alguns dels temes objectes de les seues investigacions. “Vaig iniciar les meues investigacions al Campus de Gandia, i considere que és el lloc ideal per a crear equips multidisciplinaris que permeten realitzar grans avanços científics. Gràcies a les sinergies que es produeixen, així com a l’excel·lent preparació dels alumnes que es formen en les diferents titulacions que s’imparteixen, es crea un entorn de treball excel·lent per a crear grups d’investigació líders en àrees molt noves. Prova d’això són els projectes científics que hem estat liderant, a més dels dos projectes europeus en els quals actualment treballem, un d’ells com a coordinadors”, ha declarat Lloret.

Per part seua, Sandra Sendra imparteix diverses assignatures al Campus i investiga en el camp del disseny de sensors i desplegament de xarxes de sensors, protocols de comunicacions i algorismes per al desenvolupament de solucions en l’àmbit de la Internet de les Coses (IdC), monitoratge ambiental o entorns d’E-Salut, entre altres. És Enginyera tècnica en Telecomunicació, en l’especialitat de Sistemes Electrònics, Graduada en Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i doctora per la UPV, en Enginyeria Electrònica. “El Campus de Gandia té un encant particular. La proximitat tant al mar com a la muntanya el fa ideal per a poder desenvolupar quasi qualsevol investigació. Es respira un ambient molt familiar i acollidor, que ja em va fer triar-lo com a millor opció per a estudiar i, en l’actualitat, com a millor lloc per a treballar i investigar”.

INSTITUT MULTIDISCIPLINARI

L’Institut d’investigació IGIC es va crear el juliol de 2007 amb la finalitat de reunir i enfortir les capacitats d’investigació al Campus de Gandia.  Actualment, inclou onze grups d’investigació que treballen en onze línies d’investigació multidisciplinàries centrades en camps de l’ecologia, oceanografia costanera, química analítica, aplicacions matemàtiques i estadístiques, acústica submarina, acústica aplicada a la detecció d’astropartícules, ones en mitjans complexos, sensors i magnetisme, comunicacions i xarxes, socioeconomia i gestió turística.

Font: Laida Frasquet

Àrea de Comunicació del Campus de Gandia