James Ghilotti guanya el Premi al millor TFG de la Càtedra IVIO-UPV

James Ghilotti, graduat en Odontologia per la Universitat de València, ha sigut el guanyador de la quarta edició del premi de la Càtedra IVIO-UPV del Campus de Gandia al millor TFG/TFM relacionat amb la tecnologia aplicada en el camp odontològic. Aquesta distinció, valorada en 1.000€, li permetrà presentar les conclusions del seu Treball de Fi de Grau en un congrés, simposi o jornada especialitzada en el camp de la tecnologia odontològica.

El nou premiat va presentar la seua candidatura després de la recomanació a participar del Doctor Leopoldo Forner, el seu tutor del TFG, qui a més el va animar i el va ajudar a dur a terme la seua investigació. Per aquest motiu, considera que no solament és una distinció al seu esforç, sinó també un reconeixement a Forner per “el seu gran compromís com a professor”.

Ghillotti va voler estudiar odontologia des de xiquet i les seues ganes de formar part d’aquest sector el van espentar a formar-se com a protètic dental. El seu treball acadèmic titulat “Anàlisi elemental, ultraestructural i de citocompatibilitat  de materials bioceràmics d’ús endodòntic” va estar promogut pel seu interés en les reaccions entre els materials odontològics i el cos humà. Aquesta motivació el va portar a centrar el seu estudi en els biomaterials mitjançant una investigació experimental in vitro amb la finalitat de comprovar l’estructura, la composició i la biocompatibilitat de la Bio-C Repair, un material bioceràmic que pot aplicar-se en els tractaments de la polpa dental vital com recobriment pulpar directe o indirecte i per al segellament de perforacions o reabsorcions radiculars. El resultat del treball ha permés demostrar la idoneïtat d’aquest biomaterial per al seu ús amb ciment reparador.

En paraules de Joan Faus, director d’IVIO, la Càtedra IVIO-UPV exerceix un paper fonamental “en la formació dels estudiants, així com en el suport i posicionament dels seus treballs en una aposta clara pel futur de la investigació en l’àrea de l’odontologia i particularment aquest premi suposa “un reconeixement als joves investigadors, i pretén impulsar, animar i donar a conéixer el seu esforç, actuant com a altaveu del seu treball”. Segons Faus, la consolidació dels Premis IVIO-UPV com un referent de prestigi entre la comunitat científica és “un orgull per a IVIO”. A més, indica que és “fonamental la divulgació del treball de recerca, ja que és la manera d’aconseguir-ne l’aplicabilitat i conseqüentment els beneficis per a tota la societat” i en aquest sentit expressa que en “IVIO i la UPV tenim clar que un premi d’aquestes característiques suposa un pas fonamental per a impulsar les carreres docents i de recerca entre els joves professionals”.  Francisco Camarena, director de la Càtedra IVIO-UPV, considera que, en els quatre anys d’existència del guardó, “s’ha convertit en un referent nacional en el sector de la tecnologia odontològica, que és la punta de llança dels grans avanços que ha experimentat aquesta especialitat i dels quals ens beneficiem enormement cada vegada que acudim al dentista”.

Actualment el nou guanyador continua formant-se a la Universitat de València on cursa el Màster d’Endodòncia mentre que el compagina amb la preparació del seu doctorat, que continua la línia investigadora iniciada en el seu TFG. El seu objectiu futur és formar part de l’equip docent del Departament d’Estomatologia de la UV “per a poder continuar fent investigació i transmetre els coneixements adquirits als alumnes de grau”. En l’àmbit professional considera l’obtenció d’aquest premi com “un reconeixement important” i posa en valor la rellevància de la institució que el concedeix.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra iViO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en: blog / Twitter / Facebook