saforsalut balanç

Safor Salut tanca el 2020 amb resultats positius

El programa de cooperació “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES) obté un balanç positiu de la seua activitat en 2020, per a la qual ha comptat amb la concessió de l’ajuda de l’Agència Valenciana de la Innovació.

Durant l’anualitat, en el marc del programa s’han dut a terme un gran nombre d’actuacions destinades a impulsar la generació de projectes d’investigació i innovació col·laboratius que permeten el desenvolupament de solucions innovadores en el camp de la salut.

Després de celebrar una jornada Kick Off en línia que va donar inici al projecte en 2020, s’han realitzat de manera telemàtica tres Píndoles Tecnològiques i tres Tallers de cocreació posteriors al voltant de tecnologies emergents l’ús i aplicació de les quals a l’entorn sanitari suposarà la transformació del sector, així com un quart Taller de cocreació dirigit al departament de Salut de Gandia i a l’hospital La Pedrera per a la identificació de reptes prioritaris.

Per a aconseguir els objectius fixats, el programa compta amb un sistema de captació d’idees de projecte que, mitjançant les activitats proposades i la plataforma www.saforsalut.es, ha permés avaluar 32 idees, de les quals 25 han resultat favorables i 15 es troben actives. Del total d’idees actives, el 12% compta amb participació empresarial i el 38% està en fase de desenvolupament.

En total, són 6 els projectes d’investigació actius, 3 d’ells amb proves de viabilitat efectuades i altres 3 amb finançament concedit a executar en 2021, dos d’ells beneficiaris de les ajudes Polisabio i el tercer finançat per la Universitat Politècnica de València.

L’equip de Safor Salut ha avaluat positivament els resultats obtinguts en 2020 durant la reunió de la Comissió de Seguiment del projecte, duta a terme al desembre com l’última actuació de l’any. A més, al llarg de la reunió s’han aprovat dos acords de col·laboració de la UPV i Fisabio amb dues empreses de la comarca de la Safor.

NOUS REPTES

En la reunió de la Comissió de Seguiment s’ha incidit en “la importància de continuar treballant per a establir acords de col·laboració entre el sector sanitari, el tecnològic i l’empresarial per al desenvolupament d’innovacions en salut”. Així mateix, s’ha anunciat la continuïtat del projecte l’any 2021 així com les principals línies d’actuació proposades per a enguany, amb les quals es pretén consolidar el programa i incorporar agents socials (associacions de pacients) com a elements de generació d’idees i de participació en projectes, així com a l’Ajuntament de Gandia.

GENERACIÓ D’IDEES

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb el sector sanitari i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, introdueix la teua idea en https://saforsalut.es/idees-reptes/ i t’ajudarem a trobar-lo.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada | prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis arlandis_ampviy@gva.esElena Carrió | carrio_elearg@gva.es

Empreses-FAESDiego Pérez | saforinnova@faesafor.com, Fina Lópezfinalopez@faesafor.com