Intel·ligència Artificial en la primera Píndola Tecnològica de Safor Salut

El programa “Safor Salut”, iniciativa conjunta entre la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), prepara la seua primera Píndola Tecnològica amb una sessió online dedicada a la Intel·ligència Artificial aplicada al camp sanitari. Un esdeveniment que tindrà lloc el dijous dia 1 d’octubre des de les 13.00 hores fins a les 14.30 hores, a través de la plataforma Zoom.

La Intel·ligència Artificial és, sens dubte, una de les tecnologies que causarà major impacte en la seua aplicació al camp de la salut, alhora que suposarà una transformació en l’entorn mèdic-sanitari i la gestió hospitalària. Aquesta innovació disruptiva evoluciona ràpidament generant noves oportunitats que requereixen de la investigació per al desenvolupament de solucions tecnològiques que impulsen la seua implantació en el sector sanitari. Podem participar en el seu desenvolupament o deixar que investiguen uns altres.

Amb l’objectiu d’aportar informació per a incentivar la proposta de projectes d’investigació i innovació cooperatius entre els tres agents, aquesta primera píndola està dirigida al personal del Departament de Salut de Gandia i de l’Hospital la Pedrera de Dénia, amb inquietuds per a explorar millores en l’atenció de pacients i la salut global de la població sobre la base d’aquesta  tecnologia, al personal investigador del Campus de Gandia (UPV) i a les empreses de la Safor amb capacitats per a ajudar i idees o reptes aplicats a aquest sector i la IA; així com a totes les persones que, de forma general, estiguen interessades a conèixer les implicacions d’aquesta innovació tecnològica en l’àmbit sanitari.

Durant la jornada es tractaran  els conceptes bàsics de la Intel·ligència Artificial en la seua àmplia accepció (incloent-hi machine learning, big data, etc.), s’identificaran els camps de potencial aplicació en l’entorn mèdic-hospitalari del Departament de Salut de Gandia i s’analitzaran les restriccions de la seua aplicació sobre dades mèdiques, aportant experiències de projectes reals aplicats en el camp mèdic com a exemple inspirador per a la proposta de nous projectes.

PROGRAMA

13.00 h a 13.10 h Objectius de la jornada i com canalitzar expressions d’interès de possibles projectes relacionats amb la Intel·ligència Artificial. Equip tècnic Safor Salut.

13.10 h a 13:30 h Intel·ligència Artificial aplicada al sector salut. Conceptes, camps de potencial aplicació en l’entorn mèdic-hospitalari, i reptes en l’ús de dades mèdiques. Jon Ander Gómez, expert en Intel·ligència Artificial de la UPV.

13.30 a 14.15 h Aplicacions de la Intel·ligència Artificial. Aprenent a identificar problemes abordables a través de l’experiència d’altres:

• 13.30 a 13.45 h Projecte “El procés Terminal en el pacient oncològic”, Ana Myriam Seva Llor, Hospital Vega Baixa d’Oriola.
  • 13.45 a 14.00 h App INTEMASC (UPV-Fisabio). Jaime Lloret Jesús Tomás, experts en sensors i Intel·ligència Artificial amb aplicacions mèdiques del Campus de Gandia (UPV).

14.00 a 14:15 h Aplicació de la IA a dades mèdiques en processos d’ajuda al diagnòstic mèdic. Importància de la qualitat i homogeneïtzació de les dades.  Maryna Danylyuk . Empresa Veratech.

• 14.15 a 14.30 Aplicació de la IA en la interacció amb pacients. Sistemes d’assistència virtual basats en IA. Fernando Pérez. Empresa Aunoa.
  • 15 a 14:25 h Debat.

14.25 a 14.30 h Tancament de la jornada. Joaquín Miñana, Gerent de l’Hospital Francesc de Borja de Gandia.

Per a accedir a la sessió serà imprescindible inscriure’s emplenant el formulari d’inscripció.

UN PAS MÉS CAP A LA CO-CREACIÓ

El projecte “Safor Salut” inclou en el seu pla d’actuació la realització de Píndoles Tecnològiques enfocades a  la generació de noves idees o reptes i a la detecció de necessitats no cobertes i oportunitats basades en tecnologies capdavanteres amb gran potencial d’impacte en l’àmbit de la salut, a més de la creació de sinergies entre els agents d’innovació i participants de la sessió.

Després de la priorització de les idees i reptes captats, el següent pas en el programa de la iniciativa és el desenvolupament de les diferents propostes en tallers de co-creació per a la dinamització de projectes cooperatius que donen lloc a productes i serveis innovadors basats en necessitats sanitàries alineades amb l’estratègia dels reptes AVI i RIS3.

NOVES IDEES I REPTES

Si tens una idea de projecte o solució relacionada amb l’àmbit de la salut i necessites un soci de l’entorn sanitari, universitari o empresarial per a dur-lo a terme, envia la següent fitxa a l’equip Safor Salut per mail i t’ajudarem a trobar-lo.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.esNeus Montoro niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.esElena Carrió | carrio_elearg@gva.es

Empresas-FAESFina López info@faesafor.com