Safor Salut celebrarà la seua II Jornada de forma telemàtica

Safor Salut”, el programa de cooperació entre el Departament de Salut de Gandia a través de la Fundació per al foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), i la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES), organitza la II Jornada d’aquesta  iniciativa.

El sector salut té un pes important en l’economia i s’enfronta avui dia  a grans reptes (emergències sanitàries, envelliment, digitalització, gestió, etc.) que requereixen  solucions innovadores per part de tots els agents del sistema de manera coordinada. Per això l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3) i de l’Agència Valenciana d’Innovació (AVI),  inclouen, entre les seues línies estratègiques i reptes,  la innovació en el camp de la salut, la qual cosa suposa una oportunitat per a fomentar el desenvolupament de projectes conjunts col·laboratius.

El programa s’adapta a la situació d’emergència sanitària actual causada pel virus SARS-CoV-2, per la qual cosa la jornada, se celebrarà de forma telemàtica el dia 4 de juny, a les 12h, a través de la plataforma Zoom, d’accés lliure.

ID de reunió: 889 5079 7379

Contrasenya: 852456

Enllaç directe: https://us02web.zoom.us/j/88950797379?pwd==agrvdnllmks3y05jczz6mk1lawlhdz09

L’objectiu de la sessió és posar en contacte el personal dels sectors sanitari, empresarial i universitari per a determinar  noves necessitats i generar projectes d’innovació conjunts i oportunitats de negoci en el camp de la salut, en l’àmbit comarcal, a través de metodologies col·laboratives desenvolupades entre els tres agents.

Hi participarà personal tècnic i investigador del Campus de Gandia, de Fisabio, del Departament de Salut de Gandia, d’empreses de FAES, així com de l’Hospital La Pedrera de Dénia , col·laboradors en aquesta iniciativa.

PROGRAMA DE LA JORNADA

La jornada es desenvoluparà amb un enfocament pràctic i de treball, amb una duració aproximada d’1 hora, en la qual es donarà a conèixer el pla de treball del projecte per a 2020, l’activitat investigadora actual desenvolupada per cadascun dels agents d’innovació i els reptes detectats, tots ells en sintonia amb l’estratègia RIS3 i els reptes i solucions identificades pel Comitè Estratègic d’innovació (CEI) de l’AVI.

1- Marc del Programa Safor Salut i objectius de la jornada, a càrrec del Campus de Gandia i FAES.

2- Funcionament dels Departaments de Salut, a càrrec del Departament de Salut de Gandia, i de com s’estructura l’R+D+i, a càrrec de l’Àrea de Innovació de Fisabio .

3- Ponències  dels equips d’investigació:

• 4 empreses (FAES)

Fernando Llopis Aleixandre. CIO (Chief Information Officer).  ODEC. Your big data partner

Joaquin Bernabeu. CEO CTL Sanitat ambiental. Solucions Globals d’Higiene Ambiental.

Salvador Bor Rodrigo Cuñat. CEO Locatec. Aplicacions informàtiques i integració de sensòrica.

Ricardo Muñoz. LABTECNIC. Anàlisi microbiològica i seqüenciació ADN

• 4 equips d’investigació del Campus de Gandia (UPV)

Jaime Lloret i Jesús Tomás, experts en sensors i intel·ligència artificial amb aplicacions mèdiques

Paco Camarena, expert en ultrasons amb aplicacions mèdiques, director de la Càtedra IVIO.

Mònica Català, experta en química analítica amb experiència en aplicacions mèdiques.

Jose Joaquín Rieta, expert en enginyeria biomèdica, principalment en l’anàlisi i processament de senyals de fibril·lació auricular.

• 4 investigadors sanitaris DS Gandia

Jaume Morera, Gerent de l’Hospital  de la Pedrera

Julián Díaz, Cap de Servei de Laboratori de bioquímica i molecular Hospital Francesc de Borja

Amancio Penyuelas, Director de Salut Pública de l’Hospital de Gandia

José Manuel Querol  Ribelles, Cap de Servei de Medicina Interna Hospital Francesc de Borja

Debat i tancament de la jornada.

El programa “Safor Salut” connecta tres agents del Sistema Valencià d’innovació, concretament de la comarca de la Safor, i aprofita les sinergies entre ells per a afavorir el coneixement de les necessitats no cobertes i de les capacitats existents, així com el desenvolupament d’oportunitats de negoci, productes i serveis innovadors.

EQUIP SAFOR SALUT

Campus de Gandia (UPV)Pilar Sánchez psanche@upv.esNeus Montoro | niemones@upv.es

FISABIO-DS GandiaMaría Prada | prada_marmar@gva.esAmparo Arlandis | arlandis_ampviy@gva.esElena Carrió | carrio_elearg@gva.es

Empreses-FAESFina López info@faesafor.com