POLISABIO 2020, més finançament per a la investigació sanitària

Arranca la IV convocatòria d’ajudes  POLISABIO 2020, el programa de col·laboració entre la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Fundació  per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO), amb dos subprogrames d’ajudes per a la  realització d’Accions Preparatòries i Projectes d’Innovació conjunts i coordinats entre el personal investigador de la UPV i professionals de FISABIO.

A causa de les mesures de distanciament físic imposades per la pandèmia de la COVID-19, la Comissió de Seguiment del Programa POLISABIO es va reunir de manera telemàtica per a acordar les bases d’aquesta convocatòria per a la generació de sinergies  entre el personal de totes dues entitats que donen lloc a projectes d’investigació i innovació amb gran potencial cientificotècnic orientats cap a temes innovadors.

La reunió va comptar amb la participació de José Antonio Manrique, Mónica Vázquez, María Prada, Elena Carrió i Amparo Arlandis, per part de FISABIO; i de José Esteban, Jesús Alba (Campus de Gandia), Juan Ignacio Torregrosa, Fernando Javier Conesa, Pilar Sánchez (Campus de Gandia), Vicente Díez, Mª Carmen Rodrigo i Piotr Adam, per part de la UPV.

NOVETATS

POLISABIO 2020 consta de dos subprogrames d’ajudes:

• Subprograma d’Accions Preparatòries UPV-FISABIO per a l’exploració i formulació de Futurs Projectes d’investigació i innovació.
  • Subprograma de Suport per al desenvolupament de Projectes d’Innovació.

Les bases d’aquesta convocatòria contemplen novetats respecte a les  convocatòries anteriors. La partida pressupostària de les ajudes és major en aquesta edició, aconseguint els 120.000€ respecte als 90.000€ pressupostats en 2019. Aquest augment es veu reflectit en el nombre de projectes d’accions preparatòries i de projectes d’innovació que podran ser beneficiaris enguany. En total es finançaran 12 accions preparatòries de 5.000€ cadascuna i 4 projectes d’innovació de 15.000€.  A més, s’amplia la convocatòria a tots els centres adscrits a Fisabio  de la Comunitat Valenciana.

Continua el finançament d’un mínim de 3 accions preparatòries per a cadascun dels Campus d’Alcoi i Gandia, sempre que les propostes reunisquen els mínims de qualitat exigibles.

Entre els criteris d’avaluació de les sol·licituds es valorarà de forma positiva aquelles propostes orientades a la promoció del coneixement sobre el SARS-COV2 i la malaltia COVID-19, així com el seu impacte sociosanitari.

FASES DEL PROGRAMA

El programa POLISABIO 2020 es duu a terme en tres fases d’actuació:

FASE I (Fins al 30/06/2020): presentació d’expressions d’interès dels i de les participants basades en capacitats i/o problemes tècnics no resolts per a la cerca de possibles socis/as.

FASE II (01/07/2020-15/07/2020): presentació de sol·licituds. Els i les participants podran sol·licitar l’ajuda competitiva en qualsevol de les seues dues modalitats (Accions Preparatòries o Projectes d’Innovació).

FASE III (setembre-novembre): avaluació de les sol·licituds rebudes i resolució de la convocatòria.

EVOLUCIÓ DEL PROGRAMA

El Programa de Col·laboració POLISABIO naix l’any 2017 amb l’objectiu de generar sinergies i estimular noves col·laboracions entre personal investigador de la UPV i el personal dels Departaments de Salut de la Comunitat Valenciana adscrits a FISABIO. Inicialment el programa es va desenvolupar conjuntament únicament entre FISABIO i els Campus de Alcoi i Gandia, amb els hospitals del seu entorn. En 2018 el programa es va estendre, a causa de l’èxit anterior, al Campus de Vera i a la resta de centres FISABIO de la província de València. En 2019 va augmentar el pressupost i es van incorporar més centres de salut de València i Alacant, ampliant-se en aquesta convocatòria a tota la Comunitat Valenciana.

Equip Polisabio:

Campus de Gandia (UPV): Pilar Sánchez