Medi ambient en temps de pandèmia

Davant el confinament, són nombroses les iniciatives culturals i de divulgació científica propostes en la xarxa per a mantenir-nos ocupats i ampliar els nostres coneixements des de casa. Seguint aquesta tendència, l’Associació Eucrante ha oferit aquests dies dues xarrades en línia gratuïtes impartides per Miguel Rodilla, professor i investigador del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València i expert en medi ambient marí.

Durant aquest període d’aïllament, l’Associació s’ha adaptat a les circumstàncies actuals per a continuar amb un dels seus objectius principals, el foment de l’educació ambiental. Mostra d’això són les diverses recomanacions de recursos educatius gratuïts  compartides a través del seu perfil de Facebook i la reformulació de les xarrades oferides, les quals van ser plantejades des d’un inici per a ser impartides presencialment en col·legis, instituts o centres interessats i han hagut de ser reajustades als requeriments de l’aïllament social a través de la divulgació online.

El dijous 16 d’abril es va emetre la xarrada “Xemeneies hidrotermals submarines” i el dijous 23 d’abril la xarrada “L’oceà com a embornal de carboni”, totes dues en format online.

En aquests moments, Eucrante prepara dues activitats més que esperen dur a terme pròximament, quan ho permeta la pandèmia, són: “Monstre marí o el malson del nostre fem” i “Neteja de fons marins”, i que anunciaran en les seues xarxes socials amb suficient antelació.

Eucrante compta amb el suport del Grup d’Acció Local de Pesca Gandia-Albufera (GALP) per a l’organització d’aquestes xarrades i moltes altres en les quals es proposa una compilació de temes relacionats amb aspectes del medi marí i els seus diferents ecosistemes, així com la problemàtica que pateix cadascun a causa del canvi climàtic i l’acció humana.

UNA ASSOCIACIÓ PER A la CONSERVACIÓ DEL MEDI MARÍ

Eucrante sorgeix al Campus de Gandia l’any 2019 com una organització sense ànim de lucre constituïda per professorat, personal investigador i alumnat que compartia un interés comú: el medi marí i la contribució a la seua conservació. Per això, assumint aquest compromís, des de l’associació es desenvolupen activitats d’estudi, conservació, protecció i recuperació del medi marí, així com accions de promoció i impuls de l’educació ambiental i iniciatives de divulgació i sensibilització sobre la importància del manteniment de l’entorn marí.

L’objectiu de l’associació és contribuir a la conservació del medi marí, d’acord amb el número 14 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unidesconservar i utilitzar en forma sostenible els oceans, els mars i els recursos marins per al desenvolupament sostenible.

A més formen part del Moviment Veïnal pel Canvi Climàtic i la Sostenibilitat de La Safor (MVCCS).

En aquesta línia, des d’Eucrante es valora la investigació de les activitats marítimes i el seu impacte en els ecosistemes, i donen suport a projectes d’investigació que permeten l’avanç del coneixement en aquest camp.

Pots seguir a Eucrante en les següents xarxes socials:

Neus Montoro Estellés

Tècnica Garantia Juvenil de gestió i promoció d’R+D+i del Campus de Gandia