Millora el teu perfil investigador en Google Scholar

Tenir un perfil investigador que incloga tota la producció científica és un element imprescindible per a donar visibilitat a les línies d’investigació que s’hi estiguen realitzant, a més de ser un requisit per a la sol·licitud d’alguns projectes i/o temes d’acreditació. Aquest perfil ha d’estar complet i actualitzat, per la qual cosa es recomana revisar-lo periòdicament per a detectar possibles errors i duplicitats.

El personal investigador pot tindre els seus articles dipositats en diversos perfils creats per bases de dades com Scopus o Web of Science, a més d’en Senia, ORCID o en alguna xarxa social científica més, però aquest post se centra en el que es pot crear en Google Acadèmic,

De debò és necessari tenir un perfil investigador més? Un perfil de Google?

Les raons per a tenir un perfil en Google Acadèmic a més de la seua gran visibilitat, són: un procés de creació molt senzill, i un manteniment quasi automàtic gràcies a la tecnologia Google. A més, proporciona estadístiques actualitzades de cites com l’índex H, i és una eina útil per a localitzar possibles col·laboradors. Però potser el més important és que a través d’aquest perfil, es pot contribuir a la visibilitat global de la UPV, ja que Google Acadèmic s’usa com a base de rànquings, entre ells el Webometric ranking.

Google Acadèmic, la versió científica i acadèmica de Google, ofereix la possibilitat de crear un perfil investigador a partir dels articles i publicacions que recopila d’editors i repositoris acadèmics, com el cas del repositori UPV, Riunet. Malgrat la possible menor precisió de Google acadèmic, estudis recents confirmen la seua major cobertura, especialment en algunes àrees.

Si ja es té un perfil creat en Google Acadèmic, es recomana revisar els següents punts:

• Nom: que coincidisca amb la signatura científica, amb el nom en ORCID i amb el de tots els perfils investigadors.
  • Afiliació: incloure solament Universitat Politècnica de València.
  • Àrees d’interès: cal emplenar aquest apartat amb 5 paraules clau, com a màxim, que reflectisquen les àrees de treball. Heu de triar termes ni molt generals ni molt específics i preferiblement en anglès. Normalitzar-los amb els del grup d’investigació ajuda a crear comunitat.
  • Correu electrònic de verificació: afegir el correu oficial usuario@upv.es.
  • Pàgina principal: en aquest camp es pot incorporar una pàgina web personal, o en comptes d’això es recomana incloure adreça web d’ORCID, que ja s’ha convertit en un estàndard d’identificació del personal investigador.
  • Perfil públic: assegureu-vos que estiga marcat la pestanya de fer públic el perfil.
  • Publicacions: reviseu el llistat d’articles i documents per a assegurar l’autoria, eliminar els no pertinents i afegir els que falten a través del cercador.

Unes últimes recomanacions serien incloure una foto professional, afegir coautors que ja tinguen perfil en Google acadèmic, i configurar les actualitzacions de manera que ens permeta revisar els articles abans d’incloure’ls en el perfil.

Si, per contra, el perfil en Google Acadèmic no està creat, es recomana utilitzar aquest tutorial: “Creació del perfil en Google Acadèmic pas a pas”

Sessions personalitzades

Amb la finalitat de facilitar la revisió o creació del perfil investigador en Google Acadèmic, s’ha organitzat una acció formativa el pròxim 27 de març. Reservant una sessió personalitzada de 10 a 14h, l’equip de la Biblioteca Campus Gandia CRAI vos ajudarà en la configuració d’aquest perfil i la càrrega de publicacions.

Dia: divendres 27 de març de 2020

Horari: de 10 a 14h

Lloc: Sala de Conferències 1 i 4, Campus Gandia UPV

Reserva de sessió personalitzada: enviant un correu a bib-epsg@upv.es