CanalTeleco, les telecomunicacions explicades per Juan Hernández Ruano, estudiant del Campus de Gandia UPV

Com funciona una antena? Què signifiquen les sigles FM i AM? Com s’apliquen els camps magnètics a les telecomunicacions? Juan Hernández Ruano, estudiant del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge del Campus de Gandia de la UPV, respon a aquestes i altres preguntes sobre telecomunicacions en el seu canal de YouTube, CanalTeleco.

Pel gran treball de divulgació que està realitzant, Juan ha rebut un reconeixement del Col·legi Oficial de Graduats en Enginyeria en Telecomunicació de la Comunitat Valenciana i té ja 1.400 seguidors en el seu canal de Youtube.

Segons explica Juan, el canal va sorgir per a donar resposta a una necessitat que tenia quan cercava informació sobre la carrera d’Enginyeria de Telecomunicacions: ‘Fa uns anys, cercant informació en YouTube i webs sobre la carrera d’enginyeria de telecomunicacions, alguna cosa em faltava: tenia molta curiositat de com serien les pràctiques en les assignatures. En YouTube hi ha bastants vídeos fets per alumnes d’universitats, però tot està molt dispers i no trobava el contingut audiovisual que a mi personalment m’agradaria veure.

En cursar la carrera, sentia una satisfacció amb les coses que aprenia cada quadrimestre; de fet, en les pràctiques de certes assignatures veia la necessitat de mostrar-les en les meues xarxes socials, ja que em semblaven interessants i molt didàctiques. M’encanten les pràctiques! És el que dóna sentit a tot allò explicat en classe. Com tinc una mica de material electrònic i equips de mesura, algunes de les pràctiques les repetia a casa per a reforçar el que havia aprés i millorar la que no m’havia eixit bé en el laboratori de la universitat.

Abans d’estudiar en la universitat, vaig treballar en la ràdio com a tècnic de so i manteniment i entre altres hobbies, faig experiments amb electrònica i radiofreqüència. Aprofitant la meua experiència laboral anterior i segons anava augmentant els meus coneixements en la carrera va ser com em vaig plantejar crear CanalTeleco orientat a estudiants i amants de la telecomunicació. Crear continguts diferents i senzills d’entendre, per a ajudar a comprendre millor algunes assignatures. El canal no pretén ensenyar sinó reforçar l’aprés en la universitat. A més, gràcies al canal jo mateix reforce els meus coneixements apresos en classe, perquè m’obligue a cercar molta informació i contrastar-la amb els meus apunts per a no cometre errors.

El canal es va llançar fa un any, amb el temps publicaré contingut per als alumnes de diferents cursos. Solc realitzar-los quan els estudis m’ho permeten, l’enregistrament i edició habitualment em comporta moltes hores però la il·lusió és tan gran que compensa l’esforç.

Des del Campus de Gandia de la UPV volem felicitar Juan per la seua iniciativa i vos deixem amb un dels seus vídeos. Esperem que us agrade tant com a nosaltres!

Pots seguir Canal Teleco a: