Nathalie Lamothe becada per la Generalitat per a realitzar la seua tesi doctoral en iViO

Nathalie Lamothe acaba d’aconseguir una de les 6 beques que la Generalitat Valenciana ha concedit en la modalitat FDEGENT per a realitzar una tesi doctoral en iViO, codirigida per personal investigador del Campus de Gandia. Nathalie va començar els seus estudis a l’Escola Superior de Realització Audiovisual (ESRA) de París, amb una especialització en so. Més tard va realitzar el Màster Universitari en Enginyeria Acústica en la Universitat de Le Mans a França, on va acabar especialitzant-se en el camp dels ultrasons. Gràcies a això va començar a treballar en diferents projectes del seu laboratori d’investigació, el LAUM (Laboratoire d’Acoustique de l’Université du Maine). Conversem amb ella que ens explica quines són les seues expectatives gràcies a aquesta beca.

Per què vas voler estudiar acústica?

Vaig començar estudiant Comunicació Audiovisual, especialitzant-me en so. És ací on vaig tenir el meu primer contacte amb l’acústica en general i em va interessar molt. Vaig continuar especialitzant-me en acústica fins fer un Màster en Investigació en aquest camp.

Què et va animar a sol·licitar les ajudes per a realitzar la tesi doctoral en una empresa?

Durant els meus estudis he anat interessant-me cada vegada més en el món de la investigació i tenia dubtes de si preferia fer una tesi o treballar en una empresa en el departament d’R+D+i . Quan es va presentar l’oportunitat per a realitzar una tesi doctoral en iViO em va semblar que era un bon compromís. És una bona manera de repartir el treball entre teoria i aplicació concreta. A més, el fet de tenir en ment que una empresa compta amb el meu treball de tesi em motiva molt.

Quines són les teues expectatives a l’hora de fer la tesi en iViO?

D’una banda, una de les meues expectatives a l’hora de fer  la tesi en una empresa és dedicar gran part del treball al vessant experimental i estar activament en contacte amb l’empresa. D’altra banda, tenint una formació en acústica, tinc moltes expectatives per a aprofundir els meus coneixements en odontologia.

Per què vols desenvolupar la teua tesi en el camp dels ultrasons?

En acústica, diversos camps em resulten molt interessants i últimament he tingut l’oportunitat de saber una mica més sobre els ultrasons i les seues aplicacions a través de projectes, pràctiques i també a través de gent del meu entorn que treballa amb ells. De fet, moltes de les aplicacions em fascinen, especialment les aplicacions al sector mèdic que és un sector delicat i complex i sobretot un sector que mereix un progrés continu.

Quina creus que serà la influència de la tecnologia dels ultrasons en l’odontologia en els pròxims anys?

L’ús d’ultrasons permetrà principalment una substitució dels mètodes invasius existents, en cas d’intervenció quirúrgica o nocius, en cas de l’ús reiterat de radiografia, per exemple. Tambén permetrà l’obtenció d’imatges mèdiques precises. En conseqüència, l’ús dels ultrasons permetrà un millor diagnòstic, un millor seguiment i sobretot és més segur per a les dents o, en el meu cas, per a la regeneració òssia.

Una vegada que finalitzes el doctorat, a què et vols dedicar?

La meua idea, inicialment, és continuar treballant en investigació en ultrasons aplicats al sector mèdic, però segurament m’obriré cap a altres camps de la medicina que usen els ultrasons.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook