El Campus de Gandia participa en la Biofira, acció contra el canvi climàtic

Virginia Garófano, doctora en Ciències Ambientals UPV i membre de la Plataforma Ciutadana pel Serpis

El dissabte 16 de novembre, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València UPV va participar en la Biofira, una fira celebrada a Gandia amb la intenció de generar consciència i proposar idees davant el desafiament del canvi climàtic.

La Biofira ha sigut organitzada pel Moviment Veïnal Canvi Climàtic i Sostenibilitat: Gandia – la Safor (MVCCS), que aglutina associacions, empreses, sector educatiu i ciutadania de la comarca de la Safor; coordinen la representació del campus els professors Josep Vicent Llinares i Mónica Català.

Des del Campus hem participem a la Biofira amb:

Tallers per a xiquets i xiquetes, impartits pels nostres estudiants del Grau en Ciències Ambientals

– Xarrades:

1. La contaminació marina per plàstics al voltant de Gandia. Nuria Felis Reig, doctoranda de la UPV – Gandia.
  2. El canvi climàtic en el mar Mediterrani. Miguel Rodilla, professor i investigador del Campus.
  3. Adaptació al canvi climàtic i plataforma de governança del riu Serpis. Francisco Martínez Capel, professor i investigador del Campus.
  4. Pèrdua de la biodiversitat dels sòls. Josep Vicent Llinares Palacios, professor i investigador del Campus.
  5. El trencament i la construcció de l’economia circular. Rafael Delgado Artés, professor i investigador del Campus.

En la Biofira hi havia tallers, organitzats per col·legis i instituts de Gandia; estands de llibreries i associacions com l’Associació Eucrante, la Plataforma del Serpis, la Coordinadora Ampa Gandia, un photocall…

A més, vam tenir presència en altres estands, com el de la Plataforma del Serpis, amb la qual treballem a través de projectes d’investigació, o l’Associació Eucrante, impulsada per personal investigador del Campus.

El Moviment Veïnal Canvi Climàtic i Sostenibilitat: Gandia és un grup transversal que va sorgir com a iniciativa de l’Associació de jubilats i pensionats de La Safor, al qual ens hem unit més entitats, associacions i ciutadania en general.

En el seu text de presentació, el MVCCS afirma:

Avançar en un món millor per a tots, implica que per a aconseguir-ho necessitem visió, organització i voluntat. Ja hem donat el primer pas. També necessitem informació i coneixement. Un veïnatge, una ciutadania formada és la millor garantia per a un futur de benestar, cap a un espai comú, transparent, equitatiu, inclusiu, sostenible i sobretot just.

Caseta d’investigadores del Campus a la Biofira

La participació social és fonamental per a aconseguir una

comunitat ecosostenible real; és la nostra meta a llarg termini i convidem a tots: associacions, empreses, ciutadania en general que tinguen aquestes inquietuds i el compromís, per a començar a treballar prompte. T’hi uneixes? Què pots fer tu?

Des del Campus de Gandia de la UPV esperem poder continuar aportant el nostre gra d’arena a aquest moviment. Només amb informació i pressió social aconseguirem realitzar els canvis necessaris perquè les futures generacions no perden qualitat de vida a causa de la falta de previsió i actuació de les generacions actuals.