Tercera convocatòria dels Premis Càtedra IVIO-UPV al Millor TFG/TFM

La Càtedra IVIO-UPV, el projecte comú de la UPV i l’Institut Valencià d’Investigacions Odontològiques (IVIO), ha convocat la tercera edició dels Premis al Millor Treball de Fi de Grau o Màster. El guanyador de l’anterior edició va ser Juan Carlos Bernabeu Mira amb la seua investigació de títol “Estudi in vitro sobre el comportament tèrmic, pressió i desgast físic-mecànic de la fresa quirúrgica durant el fresatge del llit implantològic: material i disseny”.

Amb aquesta distinció, la Càtedra té com a objectiu reconèixer el millor treball sobre tecnologia odontològica. El tribunal, format per professors universitaris i representants de l’IVIO, tindrà en compte el caràcter innovador del treball i l’expedient acadèmic dels participants.

El premi d’enguany, valorat en 1.000€, permetrà al guanyador participar en un congrés, simposi o jornada del mateix camp d’estudi, en el qual seran exposats els resultats del Treball de Fi de Grau o Màster.

En aquesta edició podran participar tots aquells estudiants que hagen presentat el seu TFG o TFM durant el curs 2018-2019 en els centres espanyols d’ensenyament universitari llegits fins al 30 de setembre de 2019. La presentació de la sol·licitud haurà d’incloure un resum amb l’objectiu, la metodologia, els resultats i les conclusions més rellevants de la investigació realitzada. Les bases completes de la convocatòria poden consultar-se en el portal oficial de la Càtedra. La data límit per a la presentació de sol·licituds serà el 15 d’Octubre del 2019.

LA COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL COM A CLAU DE LA DIVULGACIÓ CIENTÍFICA

Una de les tasques de les Càtedra IVIO-UPV és la divulgació científica, que s’ha convertit en una tasca indispensable per fer arribar aquells avanços que permeten millorar la salut i la qualitat de vida de les persones. Amb la finalitat de dur a terme aquesta labor, Daniel Roldán, alumne del Màster de Postproducció del Campus de Gandia de la UPV, ha documentat audiovisualment els treballs realitzats per la càtedra en tots els camps d’investigació que promou actualment.

Ací un dels vídeos realitzats per a la Càtedra:

Això ha permès difondre el treball d’uns equips científics centrats en l’aplicació de diferents tecnologies a l’odontologia. La seua gran capacitat de crear representacions gràfiques li ha permès transmetre d’una manera didàctica diverses línies d’investigació capdavanteres, com la caracterització per a la regeneració òssia, el monitoratge de pressió mandibular en diferents pacients o l’ús de la realitat augmentada en aplicacions relacionades amb l’odontologia.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook