Els avantatges d’incorporar la perspectiva de gènere al turisme, en les Jornades ‘Turisme Intel·ligent’ del Campus de Gandia UPV

Turisme intel·ligent: ocupació i gènere’, és el títol de les segones Jornades de Turisme Intel·ligent que organitza la Universitat Politècnica de València al Campus de Gandia, els dies 25 i 26 de setembre. La inscripció és gratuïta i es pot fer des de la web jornadesturisme.webs.upv.es. Les jornades estan dirigides a estudiants, professionals, personal investigador, representants d’administracions públiques, empreses i sindicats; es debatrà sobre els avantatges d’incorporar la perspectiva de gènere a la gestió del turisme, sobre els reptes laborals del sector i també sobre la innovació i la tecnologia aplicada a la gestió.

L’alcaldessa de Gandia i el director del Campus de Gandia UPV, presentant les jornades en roda de premsa.

Les Jornades ‘Turisme Intel·ligent’ s’organitzen amb motiu del Dia Internacional del Turisme, que se celebra el 27 de setembre i que en 2019 tenen el lema: ‘Turisme i Treball: un futur millor per a tots’. La direcció acadèmica del Grau en Turisme i Doble Grau ADE – Turisme del Campus coordina les jornades, que estan patrocinades per la Càtedra ‘Gandia Turisme Intel·ligent’, impulsada per l’Ajuntament de Gandia a la UPV.

Segons Eva Mestre, directora de les Jornades ‘amb aquesta proposta intentem mirar cap on va o hauria d’anar el turisme per la contribució al benestar a les comunitats. Volem analitzar la situació actual de l’ocupació que ofereix el sector, les mancances i les oportunitats que presenta el turisme intel·ligent. Ens centrem en particular en el cas de les dones, que tenen una situació més precària, en aquest sector particularment estacional.’

‘El futur del turisme i les competències professionals clau’ és el títol de la conferència inaugural, impartida per Raquel Huete, professora de la Universitat d’Alacant i exdirectora general de turisme de la Generalitat Valenciana, de 2016 a 2018. Beatriz Hernández, representant d’Intel·ligència Turística de la Generalitat Valenciana, ofereix la conferència de cloenda, titulada ‘La intel·ligència turística aplicada al Turisme de la Comunitat Valenciana’.

CONFERÈNCIES, TAULES REDONES, TALLERS INFORMATIUS

El programa de les jornades inclou diverses conferències, taules redones i tallers formatius. Virginia Vega Carrero, professora i vicerectora de la UPV,  realitzarà una intervenció sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la seua relació amb el turisme i la igualtat; per la seua banda, Pau Alonso-Monasterio, professora i investigadora de la UPV, reflexionarà sobre la perspectiva de gènere en el Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED). El dijous 26 de setembre, la professora del Grau en Turisme UPV, Lourdes Canós, parlarà de les ‘Habilitats directives de les dones en el sector turístic’. El mateix dia, l’empresària Celia Romero impartirà una xarrada sobre el paper de la intel·ligència emocional en una Destinació Turística Intel·ligent.

El programa inclou taules redones sobre ‘Bones experiències del sector’; ‘Innovació i Smart Cities’, i ‘Reptes laborals actuals del Turisme’, que facilitaran el debat entre empreses, professionals, administracions i sindicats. També hi haurà una presentació d’Startups del sector turístic, on personal emprenedor donarà a conèixer les seues propostes.

Els tallers formatius pràctics s’imparteixen dimecres a les 17.30h, i es pot triar entre ‘Implantació de plans d’igualtat en empreses turístiques’; ‘Els reptes de l’empresa intel·ligent’; ‘Internet of Things per a PIME’; ‘Design Sprint i els seus beneficis per al teu negoci’ i ‘Generar contingut per a xarxes socials’.