campus gandia Safor Salut

Universitat, empreses i Sanitat presenten Safor Salut per a generar projectes d’innovació

El departament de salut de Gandia, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Federació d’Associacions d’Empresaris de la Safor (FAES) i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) han posat en marxa la iniciativa ‘Safor Salut’.

El principal objectiu és posar en contacte els sectors sanitari, empresarial i universitari per a conèixer les seues necessitats i generar projectes d’innovació en el camp de la salut en l’àmbit comarcal.

Per a això, el Campus de Gandia ha acollit una jornada de presentació de ‘Safor Salut’ a càrrec dels representants dels tres sectors: el president de FAES, Miguel Todolí; el gerent de FISABIO, José Antonio Manrique; el gerent del departament de salut de Gandia, Joaquín Miñana, i el director del Campus de Gandia, Jesús Alba.

Safor Salut campus gandia

Tots ells han subratllat la necessitat de “generar oportunitats de negoci i solucions innovadores en el sector de la salut mitjançant metodologies col·laboratives”.

A través d’aquesta estratègia es detectaran tant necessitats en l’entorn sanitari com idees que puguen donar lloc a nous productes i serveis innovadors. ‘Safor Salut’ facilitarà la transferència del coneixement entre universitat, centres sanitaris i teixit productiu a través de projectes col·laboratius conjunts.

El president de FAES ha assenyalat: “Aquest projecte serà el que decidim ací, a la Safor, i estem llestos per a això; naix per a establir metodologies amb la finalitat de conèixer propostes innovadores”.

Per part seua, el gerent de FISABIO ha afirmat: “Ja tenim experiència amb Polisabio, que connecta investigadors de la UPV amb professionals sanitaris i que està donant fruits molt interessants. Faltava la tercera part: el sector productiu”.

El gerent del departament de salut de Gandia ha recalcat que són necessàries tecnologies més eficients i personalitzades per a la promoció de la salut; “el repte és involucrar-nos en la gestió del coneixement per a fer front a les característiques demogràfiques actuals, com és l’envelliment de la població”.

Safor Salut campus gandia

Finalment, el director del Campus de Gandia ha conclòs “La investigació de la UPV aplicada a l’àmbit sanitari ja està repercutint positivament en la vida de les persones; les entitats que col·laborem en aquesta jornada treballarem perquè la població de la Safor es beneficie d’aquestes oportunitats”.

A continuació, quatre empreses de la comarca han exposat els seus projectes innovadors relacionats amb el sector sanitari des de diferents àmbits: tecnològic, alimentació, tèxtil i d’higiene.

Des de FISABIO, Maria Prada ha detallat quins són els passos a seguir quant a la gestió d’idees, ja siga si sorgeixen des de les empreses, des dels professionals sanitaris o des dels investigadors: captació, avaluació, desenvolupament i transferència; així com quin és el paper de l’entitat quant a assessorament i coordinació de les iniciatives i, sobretot, el fet de posar en contacte als tres actors.

Safor Salut campus gandia

Durant la jornada s’han presentat experiències de col·laboració reeixides del Campus de Gandia  amb l’entorn sanitari, com són l’estudi de la contaminació acústica, electromagnètica i lumínica en nounats; el tractament de l’obstrucció de l’artèria central de la retina mitjançant ultrasons, i els sensors nanofònics per al  diagnòstic de malalties oculars.

EQUIP SAFOR SALUT

• Campus de Gandia  (UPV): Pilar Sánchez | psanche@upv.es 962849409