Noves incorporacions en la Càtedra IVIO-UPV

Coneixerem a Paula i Daniel, noves incorporacions de la Càtedra IVIO-UPV, i com, des del seu camp professional , treballen en l’aplicació dels ultrasons en la implantologia oral i els Sistemes de Realitat Virtual (RV) i multisensorials.

“Em fascina pensar que puc formar part de la medicina del futur.” Paula Marín.

Paula, de 21 anys, estudia el Grau en Enginyeria Biomèdica a la Universitat Politècnica de València i ha gaudit d’una beca de col·laboració en la Càtedra IVIO-UPV. Gràcies a aquesta treballa en la línia d’investigació de tecnologia ultrasònica aplicada al camp de l’odontologia.

A Paula sempre li han apassionat els camps de la tecnologia i la medicina a parts iguals. Paula confessa que es va plantejar estudiar medicina i llavors va trobar un grau que combinava a la perfecció coneixements de totes dues parts, ja que l’enginyeria biomèdica aplica principis i mètodes propis de l’enginyeria a la solució de problemes en biologia i medicina.

Sempre s’ha sentit atreta pel món de la investigació, pel mateix entusiasme dels professors quan conten als alumnes els projectes que duen a terme. La Càtedra IVIO UPV actualment treballa en un sistema de monitoratge per a la regeneració òssia en odontologia mitjançant ultrasons.

En aquests moments Paula treballa caracteritzant quantitativament les propietats mecàniques de les dents, com per exemple la desmineralització, mitjançant un equip d’ultrasons. En les seues estones lliures, que també n’hi ha, gaudeix fent fotografies o practicant esport a l’aire lliure, dos dels seus entreteniments preferits.

“Donar veu als protagonistes, els investigadors, és clau per a la divulgació científica” Daniel Roldán

Daniel és alumne del Màster de Postproducció del Campus de Gandia de la UPV, on també va estudiar Comunicació Audiovisual. La seua tasca en la Càtedra consisteix a documentar gràficament, tant en foto com en vídeo, totes les activitats lligades a la investigació que es realitzen.

Per a Daniel la mirada del realitzador audiovisual és clau per a la divulgació científica i més en els últims anys on les xarxes socials i els continguts audiovisuals han cobrat tant d’interès. Ja no serveix només descobrir alguna cosa que millore la qualitat de vida de les persones, sinó comunicar-ho correctament i contar com ajudarà la societat.

Els investigadors són els protagonistes, els que dediquen el seu dia a dia per a desenvolupar noves vies d’investigació i complir els seus objectius” explica Daniel. El seu treball consisteix a cercar el millor pla, formular les preguntes adequadament per a condensar la informació de la millor forma i captar en 3 minuts l’atenció del públic.

Com a consumidor de sèries per damunt de les seues possibilitats, Daniel coneix el potencial de l’audiovisual per a contar històries. En aquests moments prepara el seu TFM i en les seues estones lliures combina la seua altra passió, la música i la festa, que en un a sola paraula es tradueix en batucada.

Més informació i consulta sobre els projectes d’investigació de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador al Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook