Jon Snow luchando

Com superem la mort Jon Snow en la cinquena temporada de Joc de Trons

Alerta spoilers – si no has vist el que s’ha emès de la sèrie Joc de Trons i vols veure-la, no continues llegint.

Jon Snow va morir en l’últim episodi de la cinquena temporada de Joc de Trons. La nostra reacció com a fans va ser la sorpresa, l’estupefacció, el consum compulsiu de memes , l’anàlisi col·lectiva de les causes i les possibilitats que se’ns presentaven…

Vam fer el que vam poder per a superar la pèrdua, després de les massacres patides en les temporades anteriors, que ens mantenien en suspens, sempre tement el pitjor per als personatges que més apreciem. Nosaltres patírem… i els guionistes aconseguiren mantenir-nos enganxats a la sèrie una temporada més. Finalment, en la sisena temporada, Jon va ressuscitar.

Aquest tema s’aborda en l’article On Jon Snow’s death: Plot twist and global fandom in Game of Thrones,  publicat per Héctor J. Pérez, professor i investigador del Grau en Comunicació Audiovisual del Campus de Gandia de la UPV i Rainer Reisenzein, de l’Institut de Psicologia de la Universitat de Greifswald (Alemanya).

Els autors van analitzar les reaccions en mitjans socials i van constatar que la mort de Jon Snow va desencadenar una intensa reacció entre els fans de la sèrie en internet. ‘Milers d’espectadors de tot el món van contribuir a la discussió del significat i implicacions del succés, convertint-lo en un succés d’abast mundial en la cultura participativa de la serialitat contemporània’, afirmen els autors de l’article.  El gir argumental com estructura– sorpresa va provocar una reacció adaptativa al xoc causat per aquest succés negatiu inesperat.

En el seu estudi, publicat en la revista Culture & Psychology, els autors il·lustren com els mecanismes cognitius interactuen amb continguts culturals per a generar reaccions similars a successos de ficció en tot el planeta.

Aria - Juego de Tronos

COL·LABORACIÓ DELS ESPECTADORS

En l’actualitat, tots dos professors continuen amb les seues investigacions, per la qual cosa necessiten col·laboració dels espectadors de la sèrie, tant a Espanya com a Alemanya.  Per a això,  han sol·licitat als seguidors de ‘Joc de Trons’ que es graven mentre veuen els últims episodis de la sèrie i que permeten que els investigadors analitzen les seues reaccions mentre veuen la sèrie.

Estàs interessat a participar-hi? Si és així, pots sol·licitar-ho escrivint un correu electrònic a researchseriesevents@gmail.com  i, si hi ha baixes entre els participants en l’estudi, es podria requerir la teua col·laboració per a finalitzar-lo.

‘Ens interessen les expressions de  la cara i del cos i també, verbals. Les dades romandran anònimes i els enregistraments només seran utilitzats per a realitzar un estudi científic sobre les emocions i investigar la narració en una de les sèries més populars’, explica Héctor J. Pérez.

Mai col·laborar amb la ciència va ser tan divertit; quan el resultat es publique, prometem compartir-lo.

Ací podeu escoltar el programa emés a Radio Gandia sobre aquest estudi:

Sandra Barrancos Gregori

Técnica de comunicació i màrqueting del Campus de Gandia