Biblioteca, formació per al personal investigador

La Biblioteca Campus Gandia-CRAI de la Universitat Politècnica de València (UPV) té entre els seus objectius més importants el suport a la investigació i l’aprenentatge al llarg de la vida. Per aquest motiu, la formació sobre com utilitzar els materials i les eines de què disposa la biblioteca – bases de dades, identificadors científics, etc.- és prioritària.

Com a personal investigador, disposar d’un nom normalitzat i unificat és important tant per a recuperar els treballs de recerca com per a obtindre els resultats de l’impacte de les publicacions d’aquests treballs (cites, índex h…).

Per a complir amb aquests objectius, hem organitzat a l’octubre i novembre una jornada presencial de la base de dades Scopus i un taller per a millorar el perfil dels investigadors utilitzant ORCID. Des de la Biblioteca esperem que us inscrigueu en aquests cursos que hem organitzat pensant que siguen de màxima utilitat per a tots vosaltres.

JORNADA SOBRE LA BASE DE DADES SCOPUS

La biblioteca ha gestionat una jornada de formació presencial de la base de dades Scopus, organitzada per la FECYT en la qual s’explicaran les funcionalitats més útils per als usuaris, com la normalització i unificació del nom de les investigadores i investigadors. A més, els usuaris podran preguntar tots els seus dubtes de manera directa.

Scopus és una base de dades produïda per Elsevier que engloba una de les majors col·leccions en l’àmbit mundial de: resums, actes, web científiques, referències bibliogràfiques i índexs de més de 15.000 revistes amb peerreview de ciències, tecnologia, química, física, matemàtiques, enginyeria, ciències de la vida i la salut, ciències socials i econòmiques, etc.

L’alumnat, personal investigador i interessats poden inscriure’s ací:

INSCRIPCIÓ

És molt important inscriure’s correctament perquè aquestes dades són les que apareixeran en el certificat d’assistència que s’envia després de la sessió. El material de formació i els exercicis pràctics que s’utilitzaran estaran disponibles a partir d’octubre en el següent enllaç: MATERIAL DEL CURS.

• Jornada: Formació presencial Scopus
  • Dia: 26 d’octubre de 2018
  • Hora: 10.00 h. – 13.00 h.
  • Lloc: Aula H-104 (Edifici H-CRAI)

TALLER PER A MILLORAR EL PERFIL EN ORCID

D’altra banda, en col·laboració amb l’Institut de Ciències de l’Educació ICE de la UPV hem organitzat un curs-taller sobre ORCID, un identificador científic que té molts avantatges per als investigadors, no solament perquè permet unificar diferents identificadors en un identificador únic, sinó que també permet signar amb ell els articles enviats a les revistes, s’associa també a sol·licituds de finançament, està integrat al CVN de la FECYT i es requereix en Senia (aplicació de gestió curricular de la UPV).

L’obtenció d’un identificador digital permanent permet al personal investigador obtindre l’atribució inequívoca de les seues activitats d’investigació. D’aquesta manera s’afavoreix la visibilitat i impacte de les publicacions en les quals participa i elimina l’ambigüitat en els noms.

ORCID, a més, enllaça les activitats d’un autor referenciades en diferents bases de dades bibliogràfiques o sistemes d’informació. També permet controlar a l’investigador el seu perfil i la visibilitat de les seues dades en xarxa. Més informació sobre ORCID en el blog Poliscience.

La inscripció comença el 22 d’octubre. Els interessats hauran d’inscriure’s des de la Intranet de la UPV, en el Portal de Formació, entrant en l’ICE i en les ofertes actives, i punxant en FORMACIÓ A DEMANDA CURS 18/19. Aquest curs s’impartirà durant la celebració de la Setmana de la Ciència Gandia 2018.

• Taller: Millora el perfil d’ORCID
  • Dia: 7 de novembre de 2018
  • Hora: 10.00 h. – 14.00 h.
  • Lloc: Aula H-103 (Edifici H-CRAI del Campus de Gandia)

Més informació:

Web: Biblioteca Campus Gandia CRAI