Impuls a les destinacions turístiques intel•ligents de la Comunitat Valenciana des de Gandia

Administracions públiques, estudiants, personal investigador i empreses estan convidats a participar en les Jornades “Turisme Intel·ligent”, que tenen lloc en el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) el 26 i 27 de setembre del 2018. La inscripció està oberta i és gratuïta.

Les jornades s’emmarquen en el projecte “Monitoratge ambiental d’una zona turística basada en IoT per a informació de l’usuari i millorar el servei. Proves pilot en les platges de Benidorm, Gandia i Benicàssim”, finançat en el marc de la col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i la UPV.

Diana Morant, Alcaldessa de Gandia; Raquel Huete, Directora General de Turisme de la Generalitat Valenciana; Jesús Alba, Director del Campus de Gandia i Eva Mestre, Directora de les Jornades  i del Grau en Turisme de la UPV, han presentat el contingut de les Jornades en una roda de premsa que ha tingut lloc a l’Ajuntament de Gandia.

Eva Mestre ha explicat que s’oferiran ponències, taules redones i tallers pràctics impartits per experts de primer nivell. “Parlarem de Big Data, Geomarketing, Revenue Management, gamificació, creació de destinacions turístiques, tecnologies per a la promoció, aplicacions mòbils… també atorgarem premis a start-up i oferirem espais per a l’intercanvi d’idees i la generació d’oportunitats”. La professora Eva Mestre ha convidat a totes les persones interessades en les Jornades a inscriure’s ja que es tracta d’“una ocasió única per al coneixement en aquesta matèria”.

TECNOLOGIA, MEDI AMBIENT, TURISME I COMUNICACIÓ

Jesús Alba, director del Campus de Gandia i també director de la Càtedra Gandia Turisme Intel·ligent, que col·labora amb les jornades, ha afirmat que el Campus compta amb grans capacitats al servei del Turisme Intel·ligent, tant des del punt de vista de la recerca com dels seus propis estudiants i titulats. “Formem persones expertes en turisme, ciències ambientals, comunicació, telecomunicacions i tecnologies interactives, àrees que tenen un gran pes en el desenvolupament del turisme intel·ligent”, ha explicat. Per açò, per als nostres estudiants és una gran oportunitat poder participar en aquestes jornades, a les quals els animem a assistir”, ha continuat Jesús Alba.

LA TECNOLOGIA Al SERVEI DEL TURISME

“Les Jornades ‘Turisme Intel·ligent’ són una oportunitat única per al sector del turisme: per al debat, l’intercanvi d’experiències i la col·laboració de tots els agents que faran possible aquesta revolució cap a les destinacions intel·ligents”, ha afirmat Diana Morant, alcaldessa de Gandia, en la roda de premsa.

“Esdevenir destinació intel·ligent no significa fer el mateix amb noves aplicacions tecnològiques; significa revolucionar l’estratègia turística, la cultura empresarial, augmentar la col·laboració amb el sistema d’R+D+i… i per a açò necessitem fòrums com el que ens oferiran aquestes Jornades que ens permetran crear sinergies i detectar oportunitats de millora”, ha explicat l’alcaldessa.

DIA MUNDIAL DEL TURISME DEDICAT A la TRANSFORMACIÓ DIGITAL

Per la seua banda, Raquel Huete, Directora General de Turisme, ha destacat que l’Organització Mundial del Turisme dedicarà enguany el Dia Mundial del Turisme (27 de setembre) a la transformació digital. “És imprescindible que sapiem manejar la tecnologia al nostre favor, no podem quedar-nos arrere. Penseu en com organitzem les nostres vacances: tots utilitzem el nostre mòbil o el nostre ordinador per a informar-nos i gestionar-les”, ha afirmat Raquel Huete.

La Directora General ha explicat que des de la Generalitat Valenciana “treballem per una destinació intel·ligent basada en la sostenibilitat i l’eficiència energètica, la connectivitat i els sistemes d’informació, que permeten generar negoci de forma intel·ligent, amb la participació de tots els agents implicats”.

Sandra Barrancos Gregori

Tècnica de comunicació i màrqueting del Campus de Gandia.

Jornades finançades per:

Col·labora: