“La Càtedra IVIO-UPV es consolida com un projecte col·laboratiu que començà fa tres anys”

El professor i investigador del Campus de Gandia Francisco Camarena ens avança la programació d’activitats de divulgació científica que durà a terme la Càtedra IVIO-UPV. El passat mes de juny aquesta càtedra va renovar el seu compromís amb la promoció i desenvolupament de coneixements científic-tecnològics en l’àmbit de l’odontologia.

Què suposa per al Campus de Gandia la renovació de la Càtedra IVIO-UPV?

Suposa la consolidació d’un projecte col·laboratiu que va començar fa tres anys amb l’acord signat entre la Universitat Politècnica de València i l’Institut Valencià de Recerques Odontològiques. Dels diferents camps d’actuació, actualment la Càtedra centra els seus esforços en la realitat augmentada i l’avaluació no destructiva amb aplicacions d’ultrasons en l’odontologia. Amb la renovació s’aposta , un any més, per la realització d’activitats de formació, recerca, divulgació i transferència de coneixement.

Quines són les activitats programades en l’àmbit de la transferència de coneixement?

Estem preparant la tercera edició del Simposium Càtedra IVIO-UPV, que ha tingut un gran seguiment en les primeres edicions. Considerem que és una activitat de referència per als professionals de l’odontologia on mostrar els avanços i les tècniques actuals en implantologia oral i periodòncia, i també per als investigadors en el camp de la tecnologia utilitzada en aquesta especialitat mèdica. També tenim en marxa el II Premi Càtedra IVIO-UPV al Millor Treball Final de Grau o de Màster. Les bases estan penjades en la web i la convocatòria romandrà oberta fins al 15 d’octubre.

A més, enguany realitzarem un workshop amb investigadors de la UPV, el CSIC i el CEU relacionat amb els treballs que actualment es duen a terme dins del camp de l’odontologia.

Tenim entès que enguany la Càtedra patrocina la Semana de la Ciencia del Campus de Gandia i a més realitzarà un taller de divulgació científica

En aquesta edició participarem amb un taller que no deixarà indiferent a ningú. Es tracta d’un taller d’inspecció ultrasònica de materials, on els alumnes podran veure com funciona una ecografia o un sónar, mitjançant un test no destructiu de materials que utilitza ones acústiques.

Finalment, la Càtedra promou també accions dins de l’àmbit de la formació i la recerca

Efectivament, és un dels pilars de la Càtedra. Enguany tenim previstos 2 contractes de recerca i 2 beques de col·laboració dins de l’equip humà de la Càtedra en el Campus de Gandia. També hem apostat per 1 contracte de pràctiques en empresa dirigit a alumnes de Comunicació Audiovisual per a la creació de continguts i comunicació digital.

Més informació i consulta sobre les activitats de la Càtedra IVIO-UPV escrivint a Francisco Camarena, professor i investigador en el Campus de Gandia UPV: fracafe@fis.upv.es.

Pots seguir l’activitat de la Càtedra IVIO-UPV en el seu: blog / Twitter / Facebook