Polisabio 2018, més ajudes per a la recerca sanitària

Ja està en marxa Polisabio 2018, la segona edició de la convocatòria del Programa de Col·laboració entre la Universitat Politècnica de València i la Fundació Valenciana per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO). Amb l’objectiu d’incentivar la participació en el programa, el 20 d’abril té lloc una jornada en l’Hospital de Gandia, a la qual s’ha convocat personal investigador de la UPV i personal sanitari.

Així mateix, està previst celebrar diverses sessions informatives en les quals s’informarà sobre les bases de la convocatòria, com participar i el funcionament de la plataforma web associada al programa. En la sessió de l’hospital de Gandia participarà José Pelegrí, membre de l’equip directiu del Campus de Gandia.

El calendari de les principals sessions és el següent:

• Gandia – divendres, 20 d’abril, a les 13:00h, en el Saló d’Actes de l’Hospital Francesc de Borja
  • València – dimarts, 24 d’abril, a les 9:30h, en el Saló d’Actes de Fisabio – Edifici Salut Pública
  • Alcoi – divendres, 27 d’abril, a les 12:30h, en el Saló d’Actes de l’Hospital Verge dels Lliris

Amb motiu de l’obertura de la convocatòria d’ajudes, durant la primera quinzena de juny estan programades tres Jornades de cooperació UPV-FISABIO, en les quals se celebraran reunions bilaterals, prèviament concertades, entre investigadors i professionals sanitaris. Del 18 de juny al 9 de juliol estarà obert el termini de presentació de sol·licituds.

MILLORAR LA SALUT I QUALITAT DE VIDA DE LES PERSONES

Per a Jesús Alba, director del Campus de Gandia, aquest treball conjunt ha permès i permetrà augmentar la repercussió directa que té la ciència en la salut i la qualitat de vida de les persones, ja que els projectes respondran a necessitats reals relacionades amb la medicina. A més estimularà noves col·laboracions entre tots dos col·lectius, l’universitari i el personal sanitari.

El Programa de Col·laboració UPV-FISABIO naix en 2017 amb l’objectiu de generar sinergies i estimular noves col·laboracions entre investigadors de la UPV i el personal dels Departaments de Salut de la Comunitat Valenciana adscrits a FISABIO. Inicialment el programa es va desenvolupar per als campus d’Alcoi i Gandia, i els hospitals del seu entorn. Es van finançar 5 projectes del Campus de Gandia.

El Programa per a 2018 s’ha estès al campus de Vera i a la resta de centres FISABIO de la província de València, i preveu el llançament de la II Convocatòria Conjunta d’Ajudes 2018  que atorgarà 20 ajudes de 3.000 € per a finançar Accions Preparatòries de suport a l’exploració i formulació de futurs projectes d’R+D+i. Es garanteix un mínim de 4 ajudes al Campus de Gandia.

La finalitat d’aquesta convocatòria és recolzar i impulsar, mitjançant activitats preparatòries, la realització de projectes de recerca/innovació en els quals participen de manera conjunta i coordinada personal d’ambdues entitats, així com enfortir la col·laboració entre investigadors de la UPV i personal de centres adscrits a FISABIO, particularment dels Departaments de Salut de Xàtiva-Ontinyent, Elda, Sant Joan d’Alacant, Marina Baixa, Gandia, Alcoi, Sagunt, Requena, València- Arnau de Vilanova-Llíria, València- Doctor Peset, així com FISABIO- Salut Pública i FISABIO- Oftalmologia Mèdica.

Per a incentivar la generació de nous projectes i facilitar la participació en la convocatòria, s’ha habilitat la plataforma web de POLISABIO, que permet registrar “expressions d’interès” (descrivint breument la idea de projecte) amb la finalitat d’identificar professionals sanitaris interessats a col·laborar.