La UPV i l’Ajuntament de Gandia reforcen la seua aposta pel turisme intel•ligent

L’Ajuntament de Gandia i la Universitat Politècnica de València han formalitzat un acord per a la creació de la Càtedra ‘Gandia Turisme Intel·ligent’, a través de la qual es promouran iniciatives per a facilitar la col·laboració entre el sector turístic i la universitat, així com la transferència de coneixements. L’objectiu és contribuir al desenvolupament d’un turisme basat en la ciència i el coneixement, que augmente la seua repercussió beneficiosa per a la població, des del punt de vista social, econòmic, laboral, cultural i ambiental.

APROFUNDIR EN LA COL·LABORACIÓ

L’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, va expressar que aquesta càtedra és absolutament necessària per a la ciutat, ja que contribuirà a oferir millors serveis turístics, beneficiarà el sector i permetrà que els visitants estiguen més satisfets amb la nostra ciutat. La primera edil ha assenyalat que el principal motor econòmic de Gandia és el turisme, per la qual cosa és fonamental apostar per la qualitat i la professionalització i adaptar-se als nous temps, en la tecnologia i en el que demanden els viatgers.

La càtedra ‘Gandia Turisme Intel·ligent’ dóna prestigi a la ciutat de Gandia, que des de fa un parell d’anys té la distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació per part del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, que va valorar el treball, els sectors productius i el caràcter innovador de la ciutat.

El rector de la UPV, Francisco J. Mora, va expressar la seua satisfacció per la signatura d’aquesta nova Càtedra, que aprofundirà l’estreta col·laboració que ja existeix entre la UPV i l’Ajuntament de Gandia, especialment a través del seu Campus en la ciutat.

Per la seua banda, el director del Campus de Gandia, Jesús Alba, va manifestar l’interès del Campus de Gandia perquè la Càtedra siga una via de treball conjunt amb el sector turístic i amb les institucions, que beneficie tota la població en l’àmbit econòmic, laboral i mediambiental i els estudiants i persones titulades en la UPV.

ACCIONS PREVISTES

En el marc de la càtedra s’han previst diverses accions: la realització de congressos, jornades i activitats turístiques, nacionals i Internacionals, en la seu de la UPV a Gandia, que servisquen com a pol d’atracció i desestacionalització turística i com a fòrum de reunió i debat per al sector; la realització de treballs finals de grau, màster i doctorat, tant de l’àmbit del turisme com de qualsevol altre que s’aplique de forma transversal en el turisme (tecnologies, comunicació, sostenibilitat…); la formació en l’àmbit turístic i en la difusió de les oportunitats formatives del Campus de Gandia, tant en l’entorn nacional com en l’internacional; la promoció d’iniciatives d’estudiants en l’àmbit del turisme, que es desenvoluparan dins del programa ‘Generació espontània’ UPV; la promoció d’accions de foment de la igualtat, la solidaritat, l’ètica i la tolerància en el turisme. El conveni té una dotació pressupostària de 41.900 euros i la seua durada, prorrogable, és fins al 31 de desembre de 2018.

Sandra Barrancos Gregori

Tècnica de comunicació i màrqueting del Campus de Gandia