Tres importants revistes científiques se sumen al congrés Comunica2

El Congrés Internacional sobre xarxes socials, Comunica2, que celebra al febrer de 2018 la vuitena edició, ha aconseguit posicionar-se com un esdeveniment referent per a conèixer les novetats que ofereix la comunicació online en totes les àrees: periodisme, màrqueting, televisió, ciència, esports, educació… Un congrés, que a més de la seua part divulgativa, també és fòrum d’interacció entre estudiants, empreses i professorat. La matrícula encara està oberta.

El congrés universitari compta en aquesta edició amb el suport de tres importants publicacions de difusió científica: la Revista Llatina de Comunicació Social, la revista Hipertext i Telos de Fundación Telefónica. Les millors comunicacions seleccionades pel comitè científic, prèvia revisió per parells, seran publicades en aquestes revistes en números posteriors a la celebració del congrés. En cadascuna d’elles es publicaran fins a 3 dels articles proposats.

La difusió del coneixement és un dels principals objectius de qualsevol Congrés acadèmic. El suport de la Fundéu-BBVA, Fundació de l’Español Urgent, ha sigut bàsic per a la difusió i l’intercanvi de coneixement entre els països hispans. Ara, se sumen aquestes tres importants publicacions per a acostar les recerques que s’estan duent a terme en diferents universitats d’Espanya i Iberoamèrica. La resta de comunicacions que hagen sigut aprovades pel comitè científic i no hagen sigut acceptades en cap de les tres revistes es publicaran en les actes del congrés, amb ISBN.

Els eixos temàtics de les comunicacions abasten temes com a televisió social, gestió cultural, transmèdia, turisme, el llenguatge en els nous mitjans, educació, màrqueting, apps o videojocs. La presentació pública de comunicacions serà el divendres 16 de febrer a les 08:30 hores i les responsables de les taules són Marina Segarra, Lola Teruel, Nuria Lloret, Rebeca Díez, Nadia Alonso i Gloria Domenech.

ESCÈPTICS EN COMUNICA2

A més de les comunicacions científiques, el Campus de Gandia organitza des de 2013 tallers i xarrades de divulgació científica en Comunica2 impartits per reconeguts professionals amb els quals volem contribuir a la formació de personal investigador, comunicadors i comunicadores de la ciència. En aquesta vuitena edició comptarem amb la xarra Escepticisme en la xarxa’ de Luis Alfonso Gámez i José Miguel Mulet, els ‘esceptics’ del programa ‘Hoy por hoy’ (SER). Serà el divendres 16 de febrer a les 10:30 hores.

Luis Alfonso Gámez és periodista i ha sigut el conductor de ‘Escépticos‘, una sèrie d’ETB que és la primera producció espanyola de televisió dedicada a la promoció del pensament crític. També es va encarregar de la secció ‘El archivo del misterio’ en Òrbita Laika (La 2). Les seues múltiples intervencions en programes de ràdio es poden escoltar en qualsevol lloc gràcies al podcast  Magonia .

José Miguel Mulet és bioquímic i professor i investigador en la UPV. Autor de ‘Menjar sense por’, llibre en el qual qüestiona suposades certeses i modes com el menjar natural i ecològic, les dietes o el consum de transgènics; a aquest el va seguir ‘Transgènics sense por’. En El País Semanal s’encarrega de la secció ‘Ciència sense ficció’.

UN CONGRÉS INTEGRAT EN LA CIUTAT

Diana Morant, alcaldessa de Gandia, ha afirmat que la ciutat s’enorgulleix d’acollir el congrés acadèmic més important que se celebra a la Safor i un dels més prestigiosos en matèria de xarxes socials d’Espanya: ‘Gandia, com a primera Capital Cultural Valenciana de la història, títol atorgat per la Generalitat, com a Ciutat de la Ciència i la Innovació, títol atorgat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat, i com a ciutat intel·ligent i adaptada en el món digital, no pot més que recolzar-lo una vegada més. Iniciatives com aquesta són les que ajuden a construir la marca de ciutat que volem’, ha declarat l’alcaldessa.

Congrés patrocinat per:

Més informació:

comunica2.webs.upv.es

Inscripcions i secretaria tècnica:

Luisa Camps Palanca  | E-mail: macampa@upv.es