Joves investigadors del Campus de Gandia, premiats pels seus treballs en acústica

La Societat Espanyola d’Acústica ha atorgat el Premi Andrés Lara a Joves Investigadors 2017 a Manuel Parrilla Navarro, titulat en el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i Màster en Enginyeria Acústica; tots dos estudis els imparteix la Universitat Politècnica de València al Campus de Gandia. El Premi s’ha lliurat en el marc del Congrés internacional Tecniacústica 2017, on, de 188 ponències presentades sobre acústica, 33 han sigut d’investigadors del Campus de Gandia.

El treball premiat és la tesi de Màster de Manuel Parilla, titulada Comparative Study of Simulation Methods for the quantification of the acoustic insulation provided by Periodic Structures, i que ha sigut dirigida per Javier Redondo, professor i investigador del Campus de Gandia.  L’estudi s’emmarca dins de l’activitat del grup de recerca Sonic Crystal Technologies de la UPV. ‘En aquest grup s’estan desenvolupant barreres acústiques basades en estructures periòdiques mitjançant l’optimització basada en algorismes genètics; aquestes optimitzacions requereixen d’un mètode de predicció que siga tan eficient i precís com siga possible’, explica Manuel Parrilla.

Fruit de la recerca s’ha realitzat una comparativa de diversos mètodes de simulació, que tracta d’establir un mètode de simulació per als futurs treballs d’aquest grup de recerca.

PREMI CÀTEDRA LUIS DE CAMOENS UC3M

També durant el Tecniacústica 2017, la Càtedra Luis de Camoens UC3M ha atorgat el premi a la millor comunicació cientificotècnica presentada per un jove investigador/a a María Campo Valera, titulada del Màster en Enginyeria Acústica del Campus de Gandia i en aquests moments realitza el doctorat.

La comunicació presentada per María Campo es titula ‘Simulació i disseny d’un sensor acústic piezoelèctric per a detecció de partícules’.  Segons explica la investigadora, les cambres de bombolles emprades en els detectors de matèria fosca utilitzen sensors piezoelèctrics per a detectar i discriminar els senyals acústics emesos per les bombolles; aquestes bombolles es generen a partir de la interacció de partícules amb el fluid sobreescalfat present a l’interior d’aquesta cambra.

El grup de recerca en Acústica Aplicada a la Detecció d’Astropartícules, en el qual participa María Campo, ha desenvolupat un model de detector de partícules, els sensors acústics de les quals es troben pegats en les parets exteriors de la cambra.

‘Amb l’objectiu d’entendre el comportament i optimitzar el funcionament del sensor, es desenvolupen models analítics i numèrics, així com proves experimentals per a la caracterització. Els resultats d’aquests estudis permeten tenir un criteri de disseny per a l’adequada construcció dels sensors en futures cambres de bombolles per a la detecció de matèria fosca’, afirma la científica. Actualment, els sensors es troben a Milà per a la fase de calibratge amb el detector MOSCAB.

HISTÒRIC DE PREMI ANDRÉS LARA

En múltiples ocasions han sigut mereixedors d’aquest premi joves investigadors i investigadores amb formació en el Campus de Gandia, com es pot constatar en l’històric d’aquest mateix blog.

Sandra Barrancos Gregori

Tècnica de comunicació i màrqueting del Campus de Gandia.